Dete za stolom

Kako dete raste tako rastu i naši ružičasti planovi. Imamo idealnu sliku u glavi kako ćemo mezimca da naučimo da lepo hoda, da se obuva, izuva, pere zube, pere ruke i umiva se, da sedi za stolom, lepo jede i ne prosipa okolo… U glavi je sve tako savršeno, a u praksi… Zadržimo se za sad “samo” na hrani. Vaše dete je vša slika i prilika. Vi ste mu uzor i vaše navike i ponašanje dete će da gleda, nauči i usvoji. Da bi steklo pravilne navike potrebno je pridržavati se nekih osnbovnih pravila. Eto idealnog trenutka da i vi iskorenite neke svoje loše navike  :wink:

eating-healthy-for-children1. Društvo – s obzirom na to da svi puno radimo i ne stižemo ni da se vidimo pošteno a kamo li da imamo 3 zajednička obroka probajte da u toku dana imate bar jedan zajednički obrok kada će svi ukućani sesti zajedno. Dete treba da ima svoju stolicu u kojoj će da ruča i da stvori naviku da to radi samo za stolom. Osećaj pripadnosti je jako bitan, ali ako niste u situaciji da sedite svi zajedno dete svakako nikad ne ostavljajte da jede samo jer može da se povredi, zagrcne.
2. Jelovnik – nema biranja i 100 nekih kombinacija. Za obrok se jede ono što mama iznese na sto. Ovo je jako bitno jer vaše dete neće uvek da ruča kod kuće i potrebno je da jede sve. Veliki broj dece danas ne jede puno stvari. Umetnost roditeljstva je da procenite šta to vaše dete stvarno ne voli, a šta je samo opipavanje vaših granica i izvoljevanje. Ako vam dete voli npr.jogurt probajte da ručak prelijete malom količinom jogurta i da zamaskirate ukus. Kod nas uvek upali!

3. Količina – pustite dete da odredi koliko će da pojede. Nema svrhe gurati mu hranu ako neće i kad neće. Trošite i svoje i njegove živce, a rezultat na kraju uvek bude isti – mislite da je nedovoljno pojelo. Probajte da ga pustite 10ak minuta pa onda opet ponudite hranu onako usput, uz igru i bez skretanja pažnju na nju. Dete će ako je gladno da se zaigra i samo otvara usta  :wink:

eating alone4. Grice – ako u gostima ne možete da odbijete grice to bar možete kod svoje kuće. Ako vam dete gricka i pije sokiće u toku dana vrlo je verovatno ne samo da neće da ima apetit kad treba da ruča nego će da pokvari i metabolizam i zube :sad: Naravno da ne treba praviti komplekse i traume pa kad krenete napolje i u parku baš sva deca jedu kokice, najmanje pakovanje bez soli uzmite i vi. Nije smak sveta  :biggrin:

5. Samostalnost – pustite dete da opipa hranu. Kačkavalje, štapiće ribe i komadiće mesa, testeninu, voćke… sve to dete može samo da gricka. Dajte mu da pije samo. Sa flašice polako pređite na čašu sa pipkom, cevcicu i na kraju na čašu koju će samostalno da drži. Potpuno razumem da je najlakše da mu date na flašicu i okrenete se za nekim drugim kućnim obavezama, ali dete je vaša najveća obaveza. Sve drugo može da sačeka.

Maniri i navike idu iz kuće. Pametno ulaganje u vaše malo biće višestruko će vam se lepo vratiti i bićete ponosni na svoje zdravo dete i njegov pametan izbor :heart:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:alien: :angel: :angry: :blink: :blush: :cheerful: :cool: :cwy: :devil: :dizzy: :ermm: :face: :getlost: :biggrin: :happy: :heart: :kissing: :lol: :ninja: :pinch: :pouty: :sad: :shocked: :sick: :sideways: :silly: :sleeping: :smile: :tongue: :unsure: :w00t: :wassat: :whistle: :wink: :wub: