Ko rano rani, lepši su mu dani

ranoranioci-uz-kafuDa je jutro pametnije od večeri, svi već odavno znaju. Problemi koji nas muče pre spavanja, ujutru uglavnom ne izgledaju toliko strašno, spremniji smo da ih rešimo i imamo dovoljno energije da se uhvatimo u koštac sa zadacima i obavezama koje nas očekuju tokom dana.

Međutim, veliki broj ljudi zaboravlja ili ne stiže da se od ranog jutra posveti sebi i da stvori neke male jutarnje rituale koji u velikoj meri utiču na čitav dan.

Često se jutro u kući svede na iskakanje iz kreveta, brzo tuširanje, ispijanje kafe, doručkovanje „s nogu“ i onda pravac gužva, posao, obaveze, jurnjava, stres…

Veče ne može u potpunosti da nadoknadi to što se izgubi od ranog jutra. Na kraju dana ljudi su već opterećeni, u glavi imaju mnogo informacija i najčešće nisu više u stanju da sebi priušte prijatne trenutke, da čitaju, vežbaju, pričaju sa najbližima ili se opuste.

Idealno rešenje za stvaranje sopstvenog mira koji daje inspiraciju i pomaže da se kritični trenuci u toku dana lakše prevaziđu je da donesete čvrstu odluku i postanete ranoranilac.

Jeste teško promeniti navike kao što su pritiskanje snooze dugmeta na telefonu pa još slatkih pet minuta dremke, izležavanje u udobnom krevetu ili jutarnje jadikovanje zbog posla i obaveza, ali videćete da je uz malo truda moguće da uživate u početku svakog dana.

Buđenje pre svih ukućana i kafa koju pijete polako i smireno, obezbeđuju dovoljno vremena da razmislite o dnevnim planovima i da odredite prioritete, a to je veoma važno, posebno ako ste u periodu sa velikim brojem obaveza, kako poslovnih, tako i privatnih.

Naravno, zdrav doručak je nešto što se podrazumeva kada su u pitanju navike ranoranilaca. Kada svom telu obezbedite dovoljno hranljivih sastojaka, neće biti naglog pada energije u toku dana, kao ni naglih promena raspoloženja.

Jutarnje vežbanje nije tako česta navika, ali je jedna od najkorisnijih. Neka istraživanja pokazala su da 20 minuta vežbanja umerenog intenziteta obezbeđuje mentalnu i emotivnu produktivnost za narednih 12 sati. To znači da biste, ako sebi priuštite nekoliko vežbica ujutru, tokom dana postigli odlične rezultate, a ostalo bi vam i još dobre enegije koju možete da ponesete kući.

Ranoranioci su zadovoljniji i organizovaniji. Kada dođu na posao, nisu pod stresom i tenzijom, jer to je samo jedan deo njihovog dana koji je već odavno počeo. Zbog toga im je lakše da na poslu prevaziđu izazovne zadatke i da održavaju dobre odnose sa kolegama.

Uspešni i produktivni ljudi kažu da ustaju rano, neki čak i u cik zore pa na taj način uspevaju da maksimalno iskoriste dan.

Ako odlučite da se priključite svetu ranoranilaca, verovatno će u početku biti teško, ali ne odustajte. Pokušajte da žrtvujete jedan večernji sat kada ste umorni i iscrpljeni i nemate snage da radite bilo šta korisno. Tada je najbolje da navijete budilnik da zvoni ranije nego inače i odete na spavanje. Već nakon nekoliko dana primetićete razliku i jutro će postati vaš omiljeni deo dana.

Jeste li spremni da postanete ranoranilac?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:alien: :angel: :angry: :blink: :blush: :cheerful: :cool: :cwy: :devil: :dizzy: :ermm: :face: :getlost: :biggrin: :happy: :heart: :kissing: :lol: :ninja: :pinch: :pouty: :sad: :shocked: :sick: :sideways: :silly: :sleeping: :smile: :tongue: :unsure: :w00t: :wassat: :whistle: :wink: :wub: