Vreme je za vežbanje i dobru kondiciju!

11301311_693543944124919_1035215272_nTopli dani i odmori nas malo uspore pa se često dešava da se opustimo i zanemarimo fizičku aktivnost. Sada je pravo vreme da razmišljamo o vežbanju i vraćanju tela u dobru kondiciju. Ponovo smo potražili savete stručnjaka Marka Nikolića, sakupili neke bitne informacije o treniranju i višku kilograma, a sve sa ciljem da se podsetimo koliko je važno da se što pre aktiviramo.

Marko, reci nam kako ljudi postaju gojazni?

Gojaznost započinje povećanim unosom kalorija. Unos masti predstavlja najveći problem jer gram masti sadrži 9,3 kcal, a ugljeni hidrati i proteini imaju 4,1-4,3 kalorije po gramu. Gojazni ljudi unose putem hrane veću količinu masti i pri tome su manje fizički aktivni. Osobe sa preteranom telesnom težinom jedu sve više, a vežbaju sve manje i često isti životni stil prenose na svoju decu.

Da li fizička aktivnost smanjuje stres?

Mnogi ljudi današnjice kažu da je stres jedan od glavnih problema modernog vremena. Redovna fizička aktivnost umerenog intenziteta svodi posledice stresa na minimum. Ona je umirujuća, relaksirajuća, snižava krvni pritisak. Poznato je da je redovna  fizička aktivnost borbeni mehanizam koji služi da se poveća tolerancija na psihološki stres. Fizički aktivne osobe lakše se oslobađaju stresa. Aktivnost i relaksacija, kao i drugi oblici borbe protiv stresa pomažu nam da se na razuman način izborimo sa teškim problemima, oslobodimo svoj imuni sistem i omogućimo mu da radi u našu korist.

Da li postoje neki rizici koje nosi fizička aktivnost?

Rizici koje nosi fizička aktivnost i fizička kondicija obuhvataju sve. Od manjih mišićno-skeletnih problema do većih retkih koronarnih ispada. Rizici su manji ako je aktivnost lagana i ako kraće traje. Povrede preopterećenja su uobičajene ako osoba naglo poveća dužinu staze, pretrči  više kilometara nedeljno, naglo pojača trening, npr. intervalni trening ili započne trening sa ekscentričnim vežbama (trcanje niz brdo).

Koji su tvoji saveti za dobar trening , sta obuci,koje doba da je idealno za trening?

Počećemo sa trčanjem i grupnim fitness aerobik treningom kao modelima aktivnosti, jer u odnosu na vreme i energetsku potrošnju daju najbolji trenažni stimulus.

Intenzitet i trajanje tih aktivnosti je lako kontrolisati i možete biti aktivni skoro uvek, nezavisno od vremenskih  prilika i sa minimalnim ulaganjem u opremu. Možete vežbati sami ili u grupi i to čitav život.

Za prijatan trening ništa nije tako značajno kao udobna obuća. Zato nemojte štedeti kada kupujete opremu za trening. Sintetički ili pamučni šorc i majca kratkih rukava odgovarajući su za lepo vreme i za vežbanje u zatvorenom prostoru. Samo upamtite da je bolje imati na sebi više slojeva lake odeće nego jedan debeli odevni predmet. Ako je hladno kada vežbate napolju, navucite rukavice i vunenu kapu. Kapa je važan deo odeće jer se velika količina toplote gubi preko glave. Kada duva vetar, obucite nepromočivu jaknu koja će sprečiti gubitk telesne toplote.

Što se tiče doba dana, vežbajte kada to vama najviše odgovara. Neko radije ide u šetnju pre doručka, a neko vežba na pauzi za ručak ili posle radnog vremena. Nekolicina je dovoljno hrabra da trci nocu. Dobro trčanje i tuš za osveženje pomaže im da bolje spavaju. Znači, vežbajte u doba dana kada vama to najviše odgovara.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:alien: :angel: :angry: :blink: :blush: :cheerful: :cool: :cwy: :devil: :dizzy: :ermm: :face: :getlost: :biggrin: :happy: :heart: :kissing: :lol: :ninja: :pinch: :pouty: :sad: :shocked: :sick: :sideways: :silly: :sleeping: :smile: :tongue: :unsure: :w00t: :wassat: :whistle: :wink: :wub: