ga('send', 'pageview');

Zašto žene imaju napade gladi u PMS-u?

uz-kafu-pmsIma dana u mesecu kada se želja svede samo na čokoladu. Za krofnu sa kremom dajemo poslednji dinar iz novčanika, a parče tople pice je idealan ručak.

Iako sve žene znaju da ne bi smele da jedu toliko kalorične hrane, glad je u odreženom periodu u emsecu nesavladiva. Neke shvataju da ne mogu da se suzdrže. Samo slušaju svoje instiknte i naprave plan kako će najlakše skinuti višak, ako ga bude nakon tih kriznih dana.

 

 

Napadi gladi dolaze baš tokom PMS-a, kada su žene osetljive i nervozne

Pre ciklusa, metabolizam se ubrzava, telo se priprema za period menstruacije, što izaziva iznenadnu i nezaustavljivu glad i žudnju za kaloričnom hranom.

S druge strane, pre ovulacije, žensko telo se (za svaki slučaj) priprema za trudnoću.

Hormoni estrogen i progestron su u tom periodu na vrhuncu i glad zbog toga postaje jača.

Ovo je dakle instinktivna reakcija. Telo želi jaku i visokokaloričnu hranu da bi bilo jače i otpornije.

Oscilacije hormona utiču i na promene raspoloženja ili izazivaju loš san. Vrlo često  se žene “teše” čokoladicama i grickalicama koje samo na kratko podignu šećer i poprave raspoloženje.

Danas je problem u tome što visokokalorična hrana nije u isto vreme i hranljiva. Može se naći bilo kada i bilo gde. Koliko god da su žene svesne toga da nisu gladne, smazale bi sve što vide i što u tom trenutku mogu da kupe.

Ovo postaje začarani krug. Svakog meseca isto – nervozne, osetljive i gladne.

Možda postoji rešenje za ublažavanje ovih ženskih problema?

Pokušajte na napravite plan.

Na primer, pre PMS-a napunite frižider hranom koja je ukusna i korisna.

Riba, crveno meso, voće i ukusno pripremljeno povrće sigurno mogu zameniti hamburgere i picu. Osim toga, ovu hranu možete jesti u većim količinama bez preterane griže savesti i straha da ćete se ugojiti.

Probajte da pravite i ukusne šejkove sa voćem koji će sigurno ublažiti želju za slatkišima.

U trenucima kada pomislite da ste i dalje gladne, budite strpljive i sačekajte dvadesetak minuta. Da vaše telo shvati da je sito.

Ako ipak glad ne jenjava, otvorite frižider i izaberite nešto zdravije od slanih grickalica ili čokoladica.

Budite svesne da se u PMS-u hormoni samo malo igraju.

Pratite svoj ciklus i povremene napade gladi i potrudite se da ih malo kontrolišete. Tako neće biti griže savesti niti problema zbog neželjenih kilograma.

Ali ne očajavajte ako vam ni jedan od ovih planova ne uspe. U ovom periodu troši se više od 15% kalorija nego inače, tako da je manje-više na kraju sve nadoknađeno.  :wink:

 

No Comments

Leave a Comment

:alien: :angel: :angry: :blink: :blush: :cheerful: :cool: :cwy: :devil: :dizzy: :ermm: :face: :getlost: :biggrin: :happy: :heart: :kissing: :lol: :ninja: :pinch: :pouty: :sad: :shocked: :sick: :sideways: :silly: :sleeping: :smile: :tongue: :unsure: :w00t: :wassat: :whistle: :wink: :wub: