Zašto imamo napade gladi u PMS-u?

uz-kafu-pmsIma dana u mesecu kada se želja svede samo na čokoladu, za krofnu sa kremom dajemo poslednji dinar iz novčanika, a parče tople pice nam je idealan ručak.

Znamo da ne bismo smele da jedemo toliko kalorične hrane, ali glad je prosto nesavladiva. Na kraju shvatimo da ne vredi da se opiremo, samo slušamo svoje instiknte i napravimo plan kako ćemo skinuti višak, ako ga bude nakon tih kriznih dana.

Zašto nam se to dešava baš u PMS-u, kada smo osetljive i nervozne?

Pre ciklusa, metabolizam se ubrzava, telo se priprema za period menstruacije, što izaziva iznenadne i nezaustavljive napade gladi.

S druge strane, pre ovulacije, žensko telo se (za svaki slučaj) priprema za trudnoću. Hormoni (estrogen i progestron) su u tom periodu na vrhuncu i glad zbog toga postaje jača.

Ovo je, dakle, instinktivna reakcija. Telo želi jaku i visokokaloričnu hranu da bi bilo jače i otpornije.

Oscilacije hormona utiču i na promene raspoloženja ili izazivaju loš san pa se vrlo često “tešimo” čokoladicama i grickalicama koje nam samo na kratko podignu šećer i poprave raspoloženje.

Danas je problem u tome što visokokalorična hrana nije u isto vreme i hranljiva, a možemo je naći bilo kada i bilo gde. Koliko god da smo svesne toga da nismo gladne, smazale bismo sve što vidimo i što u tom trenutku možemo da kupimo.

Ovo postaje začarani krug. Svakog meseca isto – nervozne, osetljive i gladne.

Možda postoji rešenje za ublažavanje ovih ženskih problema?

Pokušajte na napravite plan.

Na primer, pre PMS-a napunite frižider hranom koja je ukusna i korisna. Riba, crveno meso, voće i ukusno pripremljeno povrće sigurno mogu zameniti hamburgere i picu. Osim toga, ovu hranu možete jesti u većim količinama bez preterane griže savesti i straha da ćete se ugojiti.

Probajte da pravite i ukusne šejkove sa voćem koji će sigurno ugasiti želju za slatkišima.

U trenucima kada pomislite da ste i dalje gladne, budite strpljive i sačekajte dvadesetak minuta, dok vaše telo shvati da je sito. Ako ipak glad ne jenjava, otvorite frižider i izaberite nešto zdravije od čokolade.

Budite svesne da se u PMS-u hormoni samo malo igraju, pratite svoj ciklus i povremene napade gladi i potrudite se da ih malo kontrolišete. Tako neće biti griže savesti niti problema zbog neželjenih kilograma.

Ali ne očajavajte ako vam ni jedan od ovih planova ne uspe. U ovom periodu troši se više od 15% kalorija nego inače, tako da je manje-više na kraju sve nadoknađeno.  :wink:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:alien: :angel: :angry: :blink: :blush: :cheerful: :cool: :cwy: :devil: :dizzy: :ermm: :face: :getlost: :biggrin: :happy: :heart: :kissing: :lol: :ninja: :pinch: :pouty: :sad: :shocked: :sick: :sideways: :silly: :sleeping: :smile: :tongue: :unsure: :w00t: :wassat: :whistle: :wink: :wub: