fbpx

Uz Kafu logo

Da li ćemo konačno naučiti da pametno koristimo svoje vreme?

Da ti kažem

Autor: Milena

Vreme u kome živimo zaista je čudno i neočekivano. 

Pomislite samo o čemu ste razmišljali i šta ste planirali pošle godine u ovo vreme, a šta očekujete sada.
Na primer, pre nekoliko dana, otišla sam u tržni centar sa namerom da konačno kupim nešto i razgledam aktuelne popuste. Međutim, zadržala sam se kraće nego što sam očekivala. Nekada sam imala običaj da po nekoliko sati provedem u šopingu. Popijem kafu, napravim plan i razmislim o kombinacijama koje želi da kupim. 

Sada je bilo dovoljno da vidim svoj odraz u ogledalu i poželim da izađem.

Ne, ne. Nisam se ugojila niti promenila.
Samo mi je u jednom trenutku palo na pamet šta bih pomislila prošle godine, da mi je neko rekao da ću za nekoliko meseci u Zari probati leopard haljinu sa maskom preko nosa. Jednostavno, ne osećam se opušteno i rasterećeno sa maskom na licu. Znam zbog čega je nosim i to u potpunosti podržavam, ali šoping i hirurška maska su u mojoj glavi nespojivi, bar za sada. Verovatno ću se vremenom navići ili nabaviti one u raznim dezenima i bojama i uklapati ih sa garedrobom.

Pretpostavljate da je prvi šoping pod maskama  bio kratkotrajan i prošao je bez dobrog “ulova”.

Znate li šta sam onda uradila?

Došla sam kući i otvorila sajtove svih brendova koje sam htela da razgledam u tržnom centru. Polako, uz kaficu i bez maske na licu. Hladne glave sam videla šta mi treba, da li nešto već imam i šta bih mogla da kupim.

Onda sam poručila modele za koje sam sigurna da ih neću vraćati zbog “promašenog broja” i na taj način uštedela sebi vreme. Vrlo često online poručivanjem možete uštedeti i novac. 

Međutim, neki brendovi još uvek nemaju mogućnost online kupovine. Zbog toga sam se nakon nekoliko dana ponovo našla u tržnom centru. Ovoga puta maska mi nije smetala, jer sam znala šta tražim i šta mogu da očekujem u prodavnicama, ali i u ogledalu. 

Prilagodila sam se novonastaloj situaciji vrlo brzo i uspešno. 

Zatim sam počela da razmišljam o tome da li ćemo mi, kao potrošačko društvo, ovu veliku promenu iskoristiti pametno i u svoju korist?

Ne mislim na to da ne kupujemo u tržnim centrima i da ih ne posećujemo. Ima ih sve više, što znači da su potrebni i traženi. 

Mislim na uštedu vremena, koje mnogo znači.

Na primer, ja sam prvo razgledala kolekcije i popuste i onda otišla da kupim ono što mi zaista treba. Nisam kupovala stihijski i nisam se zbunjivala nekim suvišnim komadima garderobe. Da ne govorim tek o tome koliko mi je značilo što sam neke stvari poručila online pa nisam gubila vreme obilazeći ionako velike i prenatrpane radnje. 

Da li su brendovi spremni da se prilagode? 

Šta je sa onima koji još uvek nemaju online prodaju u Srbiji? Nadam se da će se to uskoro promeniti i da ćemo imati mogućnost da detaljno razgledamo i kupimo npr H&M, C&A, Reserved, Koton, Calliope, Stradivarius i još mnoge, mnoge druge.

Ako online prodaja mobilnih telefona i svih mogućih tehničkih uređaja funkcioniše odlično, zašto ne bismo mogli da iz fotelje kupujemo provereno dobre komade garderobe?

Mislim da se će mogućnost online “razgledanja” i kupovine uskoro podrazumevati. 

Imamo sve manje vremena i želimo da ga iskoristimo pametno. Nema potrebe da “bauljamo” po radnjama i tražimo sako, haljinu ili pantalone koje smo videli u reklami. Ne, nećemo kupiti nešto drugo usput. To se ne dešava kada znamo šta tražimo. 

Osim toga, neki ljudi zbog virusa ozbiljno mogu da ugroze sebi život odlaskom u tržni centar. To ne znači da ne treba da kupe garderobu koja im se dopada.

Zatim, šta je sa mamama koje nemaju mogućnost da nekome ostave decu na čuvanje? Ne treba ni da ih dovode u tržni centar. Ali zašto ne mogu da se “počaste” lepom H&M haljinom?

Razmislite tome da li je moguće da uštedimo vreme, ako smo već odlučili da potrošimo novac?

Dvadeset i prvi vek pruža nam toliko mogućnosti da budemo pametniji i produktivniji! Da li smo svesni toga ili ćemo i dalje da se guramo po kabinama i prelazimo kilometre zbog 10% popusta, a na sajtu imamo 30%?

Otvorila sam sada opširnu temu koja povlači i priču o novim radnim mestima i šansi za zaposlenje. U nekom od narednih tekstova pisaću o tome, jer uvek rado pružam podršku ljudima koji žele da uče više i budu bolji. 

Do tada – potrudite se da pametno koristite svoje vreme, jer ga drugačije ne možete zaraditi.


Ostavi komentar

avatar
  Pretplati me  
Obavesti o

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Da ti kažem

Kada je dosta

Koliko smo samo puta čuli za izraze potrošačko društvo, konzumerizam, ...

Autor: Marina

procitaj vise
Pročitaj više

Da ti kažem

„Za sat vreme idem na bas”

Ovo će biti jedan tekst o našem govoru, ali bez zaključka i bez uplitanja ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Da ti kažem

Bez saveta, molim!

Pripadam onoj grupi ljudi koja nespremno dočekuje svako godišnje doba i ...

Autor: Milena