Uz Kafu logo

Kuhinja u firmi – prednost ili greška?

Kafa na poslu

Autor: uzkafu

Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro godinu dana radi kod kuće i nije poznato kada će se vratiti u kancelarije. 
Međutim, znamo da će se situacija pre ili kasnije promeniti i svi će se vratiti na svoja radna mesta, što verovatno jedva čekaju. 

E sad, nekome je radno mesto bliže kući, nekome dalje. Neko uživa u udobnoj fotelji, lepom pogledu i prostoru u kome može da se skoncentriše i fokusira, a neko nema tu privilegiju.
I najvažnije od svega – neko na poslu ima prijatno mesto za obrok, kafu i ćaskanje sa kolegama, a neko nažalost nema. 

Kuhinja treba da postane standard za svaki kancelarijski poslovni prostor. 

Mnogi ljudi kuhinju smatraju centralnom i najvažnijom prostorijom u domu. Tu se ukućani, a nekada i gosti, okupljaju, razgovaraju, druže se, smeju i zbližavaju. Razgovaraju o problemima i rešavaju ih. 

Zašto ovako ne bi bilo i u radnom okruženju? Nažalost, u nekim firmama je prostor za pauzu i druženje sa kolegama na posldenjem mestu prilikom uređenja i opremanja.

Kuhinja se svodi na jedan ili dva elementa u kojima se nalaze aparat i šoljice za kafu, čaše i osnovni pribor. Retko ko vodi računa o ovoj prostoriji. Priznaćete da razgovori u takvom okruženju nisu posebno opuštajući. Još manje su inspirativni za stvaranje novih poslovnih i kreativnih ideja. 

Istraživanja pokazuju da je prostor okupljanja kolega tokom pauze jednako važan koliko i onaj u kome obavljaju svoj posao. 

Ovo su potvrdile poznate svetske kompanije popust Gugla i Fejsbuka. Podrazumeva se da njihovi zaposleni imaju sve moguće pogodnosti. Od teretane, berbernice, sobe za masažu i tuš kabina – sve im je dostupno, jer standard kompanije to dozvoljava. 

Međutim, posebna pažnja posvećena je dizajnu i uređenju kancelarijskih kuhinja. Prostorija koju zaposleni koriste svakodnevno treba da bude opremljena najkvalitetnijim i dugotrajnim elementima. 

Zbog toga izdvajamo nekoliko predloga za uređenje kuhinje koja će u firmi biti prostorija za razvoj produktivnosti i timskog duha. 

Podstaknite razgovore kroz dizajn.

Većina iskusnih menadžera i direktora zna koliko je važna interakcija zaposlenih, razmena mišljenja i ideja. Obično se to dešava tokom kraćih ili duzžih pauza na poslu. Zato je kuhinja idealan prostor za takve razgovore.

U zavisnosti od broja zaposlenih, dizajn kuhinje može viti različit. Na osnovu toga pravi se kombinacija stolova, izbor stolica. Neko voli da na poslu ozbiljno ruča, a neko da samo nešto prezalogaji na barskoj stolici. Međutim, navike ovde nisu toliko važne koliko je važna komunikacija kolega tokom pauze. 

Izbor kvalitetne i moderne kuhinjske opreme. 

Viseći kuhinjski elementi vidljivi su na prvi pogled i iz svakog ugla. Ako je tako, onda treba birati pametno. Uskladiti dizajn sa prostorijom i ostatkom firme i poštovati standarde u enterijeru. 

Kad smo kod standarda, prvi treba da bude kvalitet. Zato je najbolje birati ono što će da traje i služi mnoge zaposlene. U svakoj kuhinji je radna ploča najvažniji deo, a posebno u firmi u kojoj je na dnevnom nivou koristi veliki broj ljudi. I zato, ovde treba izabrati najkvalitetnije. Cene kvarcnih radnih ploča možda se razlikuju od ostalih, ali je potvrđeno da su najtrajnije i najpouzdanije. Kvalitet je uvek na prvom mestu. 

Osvetljenje

Loše osvetljenje može izazvati glavobolju, pospanost i nervozu. Kada zapolseni prave pauzu u kuhinji za vreme ručka, svakako ne treba da se osećaju loše i umornije. Zato rasveti treba posvetiti posebnu pažnju prilikm opremanja i dizajniranja kuhinje u firmi. Naravno, najbolje bi bilo da u prostoriji ima što više dnevne svetlosti, ali ukoliko to nije moguće, saradnja sa dizajnerima eneterijera i stručnjacima za rasvetu može doneti velike pluseve u poslovanju i produktivnosti zaposlenih. 

Moderna i kompletna kuhinjska oprema 

Moderan i kvalitetan aparat za kafu veoma je važan u kompanijskoj kuhinji. Pored toga, mnogi zaposleni imaju zdravu naviku da ručak ponesu od kuće pa je poželjno imati frižider i mirkotalasnu pećnicu. Ostali kuhinjski aparati su plus, ali nisu neophodni. 

Dakle, kuhinja u firmi važna je koliko i kuhinja u domu, jer se na poslu provodi veliki deo dana. Zato treba da bude prosotrija sa dobrom energijom koja budi kreativnost, motivaciju i podiže kolegijalnost. 


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Upotrebite svoje znanje

Učenje je kao veslanje uzvodno; čim se prestane, odmah se kreće nazad. Lao ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Neprikladna pitanja na razgovoru za posao

Ovih dana pila sam kafu sa drugaricama koje traže posao. Pričale su mi o ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Reklamiranje roll-up banerom ostavlja prostor za uštedu

Reklamiranje je veoma bitan segment poslovanja svake firme, svedoci smo da ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu, Za bolji dan

Fitnes i posao: Kako sve uklopiti

Niko ne spori da je tempo savremenog života prilično ubrzan i da jurnjava da ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Da ti kažem, Kafa na poslu

Da li je petak postao precenjen dan?

Poslednjih godina, od kada je kreiranje sadržaja na društvenim mrežama uzelo ...

Autor: Milena