Uz Kafu logo

Utisci iz Ljubljane i okoline – prekumurska gibanica, bledska kremšnita i kiša u Trstu

Autor: Milena

Koristim priliku da zabeležim i sa vama podelim još uvek sveže utiske sa uskršnjeg putovanja u Ljubljanu.

Pretpostavljam da su neki od vas već posetili ovaj grad i okolinu. Međutim, putovanja su uvek prijatna tema za razgovor uz kafu. Lepo je podsetiti se i sa prijateljima razmeniti mišljenja i iskustva.

Za početak, reći ću vam da su naši utisci zaista pozitivni. Sigruna sam da ćemo ponovo putovati u Sloveniju. Zato ću vrlo rado prihvatiti vaše predloge i sačuvati ih za sledeću posetu ovoj zemlji.

Putovanje u Ljubljanu sa bebom bila je naša dobra odluka.

Ali nije sve bilo idealno.

Iako je Ljubljana relativno blizu Beograda, na granicama smo zbog prazničnih gužvi čekali po dva sata, možda i duže. Krenuli smo u 8 ujutru, a stigli u 5 popodne. Ništa strašno, samo da znate da nismo baš sve vreme pevušili i bili sveži i nasmejani.

Smeštaj koji smo rezervisali bio je blizu BTC-a. To je deo Ljubljane sa tržnim centrima i skoro svim velikim marketima. Nismo birali ovu lokaciju zbog šopinga, ali svakako je bilo lakše kada treba da odemo na ručak ili da nešto hitno kupimo.
Sad sam se malo nasmejala, jer kada smo se sutradan probudili i izašli iz hotela, shvatili smo da je sve zatvoreno. Zapamtite datum: 27. april bilo koje godine. U Sloveniji skoro ništa ne radi. To je njihov važan državni praznik.

Srećom, imali smo dovoljno vode, pelena i maramica za taj dan. Neki restorani su radili, a s obzirom na to da naša devojčica ima 18 meseci, može da jede uglavnom sve što i mi jedemo.

Bledsko jezero i kremšnite popravili su nam raspoloženje.

Zaista je divno. Ne samo jezero, već i put do njega. Predivno uređena dvorišta slovenačkih domaćinstava, pogled na Triglav i okolne planine prekrivene oblacima osvežavaju i daju dobru energiju. Pravi odmor za oči i dušu.

Smenjivali su se kiša, vetar i sunce. Nama je bilo najvažnije da je dete ušuškano i da ima kapu. Promenljivo vreme nije nam pokvarilo uživanje. Zato što je Bledsko jezero  bajkovito. Žao mi je što zbog vetra i kiše nismo mogli da napravimo ceo krug oko jezera.

Naravno, probali smo čuvenu bledsku krešmnitu. Lepa je. U stvari je to dobra krempita, ako mene pitate. Kod nas ih ima na svakom koraku. Ali ljudi su se potrudili i  od jednog običnog kolača napravili poznatu priču. Ne znam da je neko bio na Bledskom jezeru, a da nije probao ovaj kolač. I platio ga je oko 4 evra.

Ali to je snaga brenda i moć predivnog pogleda na jezero uz kafu i kremšnitu. Svaka čast na tome!

Da se vratimo utisku o Bledskom jezeru. Preporučujem da odete i uživate. Iskreno, ja ne bih birala ovu lokaciju za duži boravak. Pre sam za to da se svrati na dan-dva, da čovek osveži dušu i telo pa da krene dalje.

Inače, ako imate mališane koji vole dinosauruse, videla sam na ulazu ogroman Dino park. Planirali smo da svratimo u povratku, čisto za svoju dušu, naše dete je još uvek malo za ovaj park. Ali počeo je jak pljusak. Ostavili smo to za drugi put.

Na primer, nisam znala da je u Sloveniji vreme vrlo promenljivo i da je uglavnom hladnije nego u Beogradu.

Optimistično sam ponela garderobu za prolećne dane pa sam se nekako snalazila i kupila jedan džemper. Kada su se tržni centri otvorili. 🙂

Izlet u Trst iz Ljubljane bio je naš plan za sledeći dan.
Sa bebom, naravno.

Vreme nas nije baš poslužilo. Padala je kiša i bilo je vetrovito.
Svratili smo u Portopiccolo. Malo italijansko letovalište, ali luksuzno. Čula sam da se ulaz u ovo mesto u sezoni plaća. Rekla bih da su cene smeštaja prilično visoke. Kasnije sam videla da ga nazivaju i mlađim bratom Monaka. Žao mi je što zbog lošeg vremena u ovom mestu nismo uspeli čak ni da popijemo kafu.

Planirali smo da tog dana svratimo i u neko usputno primosrsko mesto do Trsta i da vidimo slovenačko primorje. Ali uzalud. Kiša je bila toliko jaka, da smo od Trsta videli jedan tržni centar. Prošetali smo, ugrejali se, ručali i vratili se u Ljubljanu.

Na nekom putovanju ne može baš sve da teče po planu. Biće još prilika da posetimo Trst. I dalje nam je bilo važno da smo dobro raspoloženi i da je naša devojčica dobra i vesela.

U obilazak Ljubljane i opuštenu šetnju išli smo svakog dana tokom ovog mini odmora.

Prelep grad.
Miran, a ipak pun turista.
Mali u odnosu na Beograd, ali 4 dana nisu dovoljna da se obiđe sve.

Zanimljivo je što smo na primer viđali raspevane grupe turista ili meštana. Na svakom koraku mladi ljudi izvode neke mini-predstave. Ne znam da li smišljaju na licu mesta ili rade po dogovoru. Eto, neko bi mogao da mi kaže nešto više o tim performansima.

Simpatično je i izmami osmeh. Bilo bi lepo da su mladi ljudi kod nas opušteniji i kretavniji.

Ne bih se sada zadržavala na detaljima opisa centra Ljubljane, trgova, Tivoli parka i svih delova koje mnogi preporučuju. Vredi videti, zaista.

Ljubljana nije naporan grad. Ne umara gužvom i brzinom.

Ulice su, u odnosu na Beograd, mirne i čiste. Inače, naša ćerka obožava da na ulicama i u parkovima sakuplja zatvarače ili neko smeće pa smo se šalili da u Ljubljani nema čime da se igra. 🙂

Ono što bih preporučila da probate, a ne pominje se često je prekumurska gibanica.

Kombinacija maka, jabuka i nekog finog krema. Odlična je poslastica i probali smo je u centru, tamo gde kažu da je najpoznatija i najbolja.

Baš se spremam da negde nađem recept za ovu gibanicu, tj. slatku pitu pa delim sa vama.

Dakle, šta bih za kraj mogla da kažem o Ljubljani i jednom delu njene okoline:

Sa bebom – krenite slobodno.
O neradnim danima vodite računa. Plus, nedeljom sve radi do 14h.
Što se hrane tiče, cene su sasvim prihvatljive, bilo da jedete u restoranu ili u nekom tržnom centru.
Cene pelena i kozmetike za bebu su potpuno iste kao i kod nas.
Ponesite graderobu za svežije vreme nego što je kod nas, bez obzira na doba godine.
Nama je prijalo to što smo smeštaj imali u Ljubljani pa obilazili okolinu. Nekima prija kada iznajme smeštaj van grada. Zavisi od navika i potreba.

Kakva su vaša iskustva iz Slovenije ili tek planirate da je posetite?

Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

Val Thorens – Francuska

Zimovanje je opet ušlo u modu, a sa time i zimski sportovi! Sve više ljudi ...

Autor: Marina

Sarajevo – prvi deo

Ukoliko volite putovanja, nemate vremena (a ni puno para) za dalje ...

Autor: Jovana

Hristos Voskrese

U izvodima iz predavanja objavljenog u knjizi Praznici Gospodnji kažu ...

Autor: uzkafu

Bahami – zemlja gusara

Zašto se za Bahame kaže da su „Raj na zemlji“? Zato što su ...

Autor: uzkafu

Kafa sa prijateljima

Manastiri – utočište mira i spokoja

Nedavno sam bila na jednodnevnom  izletu, kada sam obišla i tri manastira ...