Uz Kafu logo

Kako organizovati prvi rođendan blizanaca?

AktuelnostiDok beba spava

Autor: uzkafu

Odgajanje blizanaca podrazumeva duplo više poslova za roditelje: po dva kupanja, presvlačenja, hranjenja, uspavljivanja, dve temperature, boginje, vakcinacije… Jedna od retkih obaveza koja je duplo lakša kada su blizanci u pitanju, jeste organizacija rođendana za dvoje dece rođene istog dana, daleko povoljnije nego da su rođeni različitih godina. 

Međutim, to ne znači i da je jednostavno organizovati samu proslavu na kojoj će osim gostiju uživati i roditelji. Želite da isplanirate zabavu na kojoj će i malim slavljenicima biti lepo? Kako da i oni s radošću kasnije, kada budu dovoljno veliki, posebno uživaju u gledanju fotografija i snimaka sa slavlja? Pročitajte.

Plan – osnova uspešne organizacije 

Kao i svaka druga proslava, organizacija slavlja povodom prvog rođendana blizanaca podrazumeva detaljno planiranje, od najsitnijih detalja pa sve do gašenja svećica i eventualnog vatrometa. Dakle, čitava strategija. Ima roditelja koji već od samog rođenja ili od krštenja dece, kreću u planiranje proslave tog, jedinstvenog među svim rođendanima, prvog rodjendana. Mi vam predlažemo da sa planiranjem počnete bar tri-četiri meseca unapred.

Šta čini osnovu svake uspešne organizacije proslave? Kako da vas ne zaboli glava i da pritom imate dovoljno vremena i snage da i sami uživate i da se posvetite i slavljenicima i gostima? Čak i ukoliko se odlučite da za najveći deo poslova angažujete profesionalce, potrebno je da:

Odredite budžet kojim ćete raspolagati za proslavu

Da li će to biti sredstva koja već imate, koja ćete uštedeti u međuvremenu ili ona na koja računate kao dar zvanica za dečiji rodjendan? U svakom slučaju – od toga zavisi sve što će se dalje dešavati. Tim pre, ako se odlučite za varijantu keteringa i angažovanja specijalista za dekoraciju, za zabavu dece-gostiju tokom proslave i za fotografiju.

Napravite tačan spisak gostiju 

Pravljenje liste gostiju je mnogo lakše, priznaćete, dok slavljenici još ništa ne znaju i nemaju svako svoje i još zajedničke drugare. Da li će to biti uži krug rodbine i kumova, rodbinsko-prijateljska proslava u proširenom sastavu? Ili možda hoćete zabavu samo za mališane i eventualno poseban sto za njihovu pratnju i vaše roditelje? Možda biste se odlučili za svečanost za tridesetoro gostiju ili nalik manjoj ili većoj svadbi? Broj gostiju diktira formu slavlja.

Izaberete objekat u kojem će se proslava održati

Koncept proslave dobija svoje obrise na osnovu objekta u kom se slavi. Nije isto ako se opredelite za sopstveni stan, dvorište vaše ili iznajmljene kuće, ili ako postavite stolove sa nastrešnicama u nekom izletištu ukoliko vremenske prilike to dozvoljavaju. Takođe, možete da se odlučite za dečiju igraonicu, kafić, klub, običan restoran ili veliku salu za održavanje svečanosti.

Roditeljima su danas u većini slučajeva prva opcija klubovi za rodjendane jer u mnogome olakšavaju organizaciju. Obično imaju mogućnosti da se sami pozabave dekoracijom, što je nemala ušteda. Zatim, ne opterećuju se pomeranjem nameštaja u svom stanu da bi bilo mesta za goste. Ujedno, tajming je tačno definisan i kašnjenje nekih gostiju ne znači da zbog njih moraju da produžuju vreme slavlja. S tim u vezi, nema ni višekratnog iznošenja posluženja. Kada se sve završi nisu opterećeni čišćenjem i sređivanjem prostora. 

Zaobiđite stereotipe

Odaberite boje koje će obeležiti vašu proslavu. Opredelite se hoće li apsolutno sve biti u tom tonu, od vaše i dečje garderobe, dekoracije, pozivnica, preko papirnih tanjirića u kutku gde će se mališani posluživati, kapica i ostalih ukrasa za njih. Možda ćete izabrati iste boje i za slatki sto i tortu. Ili će samo dekoracija biti u istom tonu.

Znamo da su popularne boje, kada su devojčice u pitanju, crvena, pink i roze, a sve nijanse plave za dečake. Naravno, uvek možete preskočiti stereotipe i opredeliti se, recimo, za belu i žutu, oker i zelenu, roze i sivu… ako su mališani različitog pola, ili za neku boju iz palete pastelnih tonova, ako su istog pola. Ili da akcenat bude na jednoj boji, a da samo za detalje izaberete nekoliko boja koje se slažu. Takođe,  možete urediti da dvojica dečaka ili dve devojčice budu potpuno isto obučeni. Druga opcija je da svako ima neki svoj fazon, a da ipak deluju skladno. Ne zaboravite da mamina haljina ili kostim i tatino odelo budu u istoj boji ili istom tonu sa njihovom odećom. Ako niste ljubitelj takvog oblačenja, postarajte se da bar detalji budu međusobno uklopljeni.

Definišite temu proslave

Definišite temu koja će obojiti čitavu proslavu. Na primer, neka bajka, junaci crtanih filmova, muzika i instrumenti, životinjsko carstvo… Time ćete olakšati i izbor svih ostalih boja na dečici, na vama i u objektu.

Uskladite dizajn pozivnica sa dekorom

U dogovoru sa organizatorom proslave, ako ste ga angažovali i za dekoraciju prostora, ili sami, ukoliko ste se opredelili za sopstvenu varijantu, definišite pozivnice. Odaberite fotografije vaših slavljenika i vas, koje će se naći na štafelaju ili panou. Njihove omiljene igračke mogu da budu deo dekoracije. U iste svrhe može poslužžiti neki deo garderobe koju ste im oblačili prvih dana i aktuelne komade. Ne zaboravite i na po koju fotografiju koja će raznežiti najvažnije rođake u njihovom gajenju, a to su bake i deke, tetke, ujaci i stričevi, kumovi, najbolji prijatelji… 

Pokažite kako ste obeležili svaki mesec njihovih malih života. Definišite posebne strane tih albuma kao: najlepši osmeh, prvi zubić, sve njihove frizure, njihovo prvo letovanje, ako ga je bilo, prvi susret sa Deda-Mrazom… Podrazumevaju se i dva albuma. Ne zaboravite na balone, šeširiće i eventualno maskice za svu dečicu, prskalice i ostali rođendanski aksesoar.

Izaberite muzički žanr

Opredelite se za muzički žanr i, u skladu sa tim, za nasnimljenu muziku, disk-džokeja, za muzičara koji je i svirač i pevač, za duo, trio… za orkestar. Bitno je samo da se precizno definiše, pre svega muzika koju nikako ne želite da čujete na slavlju. Od velikog je značaja ako na osnovu vaših predloga muzičari pripreme plej-listu, kako ne bi bilo neprijatnih iznenađenja.

Slatki sto – prva meta malih gostiju 

Definišite meni. Opredelite se za kuhinju, domaću ili internacionalnu, vodeći računa o posebnim potrebama pojedinih gostiju koji imaju specifičan način ishrane. Blagovremeno odaberite snabdevača i dogovorite sa njim ili organizatorom proslave sve detalje posluženja. Dogovorite kako će izgledati hrana za mališane i gde će biti postavljen njihov sto. Naravno, posebnu pažnju posvetite slatkom stolu, koji ja obično prva meta malenih gostiju. Otkako su se proslave rođendana preselile iz domova u ugostiteljske objekte, sve je više ljudi koji se bave serviranjem i posluživanjem hrane van objekta u kojem se ona priprema. Sve je više i porodica koje se odlučuju za ketering i onda kada slave u svojim domovima. A to znači da u bogatoj ponudi svakako možete pronaći nešto što će se savršeno uklopiti u vaš koncept posluženja.

Podrazumeva se da ćete posebnu pažnju posvetiti izboru pouzdanog snabdevača koji poštuje sve o čemu se dogovorite, od rokova, menija, vrte i kvaliteta namirnica koje koristi i čistoće.

Zabava je ključna

Na kraju, ne treba zaboraviti ključne elemente kao što su animatori, torta i naravno – fotograf koji će zabeležiti najlepše momente sa proslave.

Obezbedite animatore za najmlađe

Ukoliko ste kod svojih mališana već primetili neke posebne afinitete – prema muzici, crtaćima, igricama, angažujte izvođače koji će i za njih, tako male i tek zakoračile u svet, biti zanimljivi. Ocenite li da je potrebno da angažujte nekoga ko će mališane zabavljati ili pričuvati kako bi njihovi roditelji mogli da se prepuste veselju.

Izaberite tortu

Izaberite tortu – jednu ili dve, svejedno. Bitno je da svako duva u svoju svećicu sa brojem jedan, dok muzika i svi gosti pevaju „Srećan, srećan rođendan“. Opredelite se za prateće efekte koji se nude za ovu priliku. Ukoliko niste angažovali profesionalce za dekoraciju, poželjno je da zadužite pouzdanu osobu koja neće zaboraviti na upaljač ili šibicu. Podrazumeva se da je to neko ko zna kako se rukuje sa svim uređajima koji proizvode svetlosne i ostale efekte.

Angažujte fotografa

Ne zaboravite, nikako se ne sme desiti da bake i deke ostanu bez fotografija sa slavljenicima, ma kolika da je gužva u pitanju. A onda tek, ne bi trebalo da bude zapostavljen ni svaki drugi gost. Svi želimo da imamo uspomene zabeležene na fotografijama. Preporučljivo je da sa fotografom definišete cene fotografija, i to ne samo za vas, već za sve goste. Ovo je važno kako se ne bi desilo da gosti budu zatečeni novcem koji bi trebalo da daju za pregršt fotografija koje pri kraju proslave. Čak i da svaki gost fotografije plaća sam, preporučljivo je da se cena zna unapred.

Osigurajte bebisiterku

I na kraju, mada je po važnosti na prvom mestu, mnogo pre proslave opredelite se za osobu koja će sve vreme brinuti o slavljenicima. Podrazumeva se da mama i tata imaju sijaset obaveza pa neće moći da ih nadziru i čuvaju sve vreme. Da li će to biti osoba koja ih i inače čuva – bebisiterka, omiljena komšinica ili rođaka, svejedno je. Bitno je da su već navikli na nju i da su je prihvatili. Nikako, ali nikako za ovako malu decu nemojte angažovati osobu koju vide prvi ili drugi put.

Podrazumeva se da ćete, ukoliko niste u svom domu, obezbediti prostor u kojem će slavljenici, a i drugi mališani, moći neometano da odspavaju. Termin paljenja svećica na torti uskladićete sa režimom dnevnog sna svoje dece.  Jasno je da celokupna proslava jedino i ima smisla ukoliko su oni naspavani, što podrazumeva i – raspoloženi.

Za svaki slučaj, pripremite pakovanje hanzaplasta. Oni će dobro doći za rešavanje sitnih ogrebotina, desi li se da neko od slavljenika ili malih gostiju doživi malu nezgodu.

O rezervnoj garderobi, za slučaj nezgode bilo koje vrste, naravno, mislili ste na vreme. Nije loše da je pripremite i za vas, nikad se ne zna šta se može desiti.

Proslava rođendana blizanaca je, kako rekosmo, slatka velika obaveza za roditelje, olakšana time što je u isto vreme i sa istim budžetom organizuju za dvoje dece. Za zvanice je, da se našalimo, malo obrnuta situacija: idu na jedno slavlje i nose dva poklona. No, bitno je da se i jedni i drugi tog dana maksimalno opuste i provedu, provesele, druže… što je moguće lepše. Kada jednog dana postanu potpuno svesni sveta oko sebe, slavljenici će im biti zahvalni.


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Mali saveti za veliki izbor pozivnica za venčanje

Organizacija venčanja je veoma uzbudljiva i lepa faza, ali u isto vreme ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti, Za bolji dan

Soda bikarbona

Pre par dana sam od prijateljice dobila šumeći sapun za pravljenje kupke. U ...

Autor: Lavanda

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Ideje za renoviranje koje će podići cenu vaše nekretnine

Ukoliko planirate da u skorijoj budućnosti prodate svoj stan ili kuću, pravi ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Otpornost i trajanje zastave zavisi od njene izrade

Danas je vrlo rasprostranjeno isticanje i nošenje zastave u različitim ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Kako servisirati svoj automobil

Ključna stvar osim vožnje je da Vaš automobile bude u ispravnom stanju ...

Autor: uzkafu