Da li je online prisustvo jednog biznisa zaista veoma važno?
AktuelnostiKafa na poslu
Autor: uzkafu
Kada neko započinje sopstveni posao, jedno od najvažnijih pitanja je kako da dođe do svoje ciljne grupe, odnosno do svojih kupaca i da proda proizvode ili usluge.
Nekada je rešenje bilo čekati i biti strpljiv ili probati tradicionalno oglašavanje kao što su novine, televizija, radio ili štampani materijal.
Međutim, danas je sve jednostavnije, jer je u samo nekoliko klikova moguće plasiranje i promovisanje poslovanja, proizvoda i usluga.
Zbog toga svaki mali biznis u dvadeset i prvom veku treba da iskoristi mogućnosti digitalnog marketinga koje su zaista velike. Svi koji i dalje tvrde da online prisustvo ne mora da bude prioritet na početku poslovanja i da postoji nešto važnije, trebalo bi da pročitaju ovaj tekst i da razmisle o postavljanju online strategije svog poslovanja.
Zbog čega je online prisustvo neophodno i važno
Ukoliko neko još uvek okleva i misli da je online tržište za neke druge preduzetnike i da njegovi kupci nisu na internetu, javite mu da njegova konkurencija već uveliko koristi prednosti interneta. U ovom trenutku kupci sigurno u pretragu unose ključne reči koje će ih dovesti do traženog proizvoda. Bez obzira na to da li su ključne reči škola jezika Beograd, automehaničar Niš, frizerski salon Novi Sad, prevodilačka agencija, prodaja garderobe i slično, pronaći će veb-sajt konkurentske firme ili njene profile na društvenim mrežama. Pročitaće utiske o proizvodima, postaviće pitanje, steći će poverenje i kupiće proizvod. Zvuči jednostavno, a ponekad i jeste jednostavno.
Odakle početi i gde pronaći ciljnu grupu
Pre svega, neophodno je da pronađete najbolji način da sve informacije o svom poslovanju i proizvodima adekvatno plasirate na internet. Prvi korak je izrada sajta koji će se kvalitetom i sadžajem istaći i postići prve pozicije u pretraživačima. Što se tiče cene i načina izrade sajta, sve zavisi od vaših zahteva, budžeta i ciljeva koje želite da postignete. Ukoliko želite da razvijete online prodaju, neophodan je web shop koji zahteva redovno ažuriranje, održavanje i vođenje prodajnih kampanja. Manji prezentacioni sajtovi mogu biti finansijski povoljniji i vreme za njihovu izradu je kraće. Međutim, s obzirom na to da im prodaja nije glavni cilj, ne bi trebalo da očekujete velike prihode od ovakvih sajtova.
Analiza podataka i praćenje zahteva potražnje
Kada odlučite da razvijate online prisustvo svog poslovanja, pored toga što ćete proširiti svoju ciljnu grupu i pružiti joj sve potrebne infomacije o proizvodima, imajte na umu da ćete bolje upoznati i same kupce. Uz analizu podataka koju vam digitalni marketing pruža, znaćete šta traže vaši kupci i uspešnije ćete kreirati svoju ponudu. Nikada nije bilo lakše saznati nešto više o kupcima i komunicirati sa njima. Iskoristite sve prednosti društvenih mreža i stvorite poseban odnos sa svojom ciljnom grupom. Isplatiće vam se na mnogim nivoima poslovanja.
Upoznavanje konkurencije
Čime god da se bavite, sigurno na neki način imate konkurenciju na internetu. Ovo ne treba da vas obeshrabri, već da vam pomogne u kreiranju ponude. Analizirajte nastup svoje konkurencije. Pogledajte kako rade, na šta su se fokusirali, da li nešto mogu da poprave. I sve zaključke iskoristite kako biste unapredili svoje poslovanje.
Ušteda novca
Tradicionalni načini oglašavanja prilično su skupi i često ne omogućavaju detaljnu analizu rezultata i publike. Sa online oglašavanjem imaćete sve crno na belo – finansije, rezultate, definisanu ciljnu grupu. I što je najvažnije – sve je finansijski mnogo povoljnije.
Društvene mreže nude brojne pogodnosti, među kojima nisu samo finansijske. Preduzetnici, odnosno kompanije mogu da dođu do svojih kupaca, da privuku pažnju ljudi, da im se na neki način približe i unaprede kvalitet svog poslovanja. Samim tim, da unaprede prodaju svojih proizvoda i usluga.
Razvoj prodaje
Dobra i jaka strategija nastupa na društvenim mrežama zahteva ulaganja, ali evidentno je i da vraća uloženo. Zato treba iskorisiti priliku za stvaranje online zajednice, za pretvaranje pratilaca na društvenim mrežama u krajnje kupce i samim tim za povećanje prodaje proizvoda i usluga.
Ulaganje u kvalitetan i funkcionalan online shop, odnosno veb-sajt se podrazumeva. Veoma je važno da preusmeravate kupce sa sajta na društvene mreže i obrnuto. Na taj način postići ćete odlične rezultate.
Interakcija sa ciljnom grupom
Ovo je jedna od najvažnijih prednosti korišćenja društvenih mreža. Bez obzira na to na kojoj društvenoj mreži je vaša firma najaktivnija, odnosno gde ostvaruje najbolje rezultate, treba iskoristiti maksimum iz komunikacije sa ciljnom gurpom. Nikada nije bilo jednostavnije osluškivati potrebe kupaca, prilagođavati im se i na taj način unapređivati svoje poslovanje.
Stvaranje dobrog imidža
Na društvenim mrežama možete da stvorite dobar imidž kompanije i poslovanja, ali neophodno je i da ga održavate. Samo jedan negativan komentar može da napravi probleme i stvori lošu sliku o vašem poslovanju. Zato se stalno prisustvo na profilima društvenih mreža podrazumeva, kao i komunikacija sa ciljnom grupom i stvaranje uzajamnog poverenja.
Slični postovi
Aktuelnosti
Mali saveti za veliki izbor pozivnica za venčanje
Organizacija venčanja je veoma uzbudljiva i lepa faza, ali u isto vreme ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti, Za bolji dan
Soda bikarbona
Pre par dana sam od prijateljice dobila šumeći sapun za pravljenje kupke. U ...
Autor: Lavanda
Aktuelnosti
Ideje za renoviranje koje će podići cenu vaše nekretnine
Ukoliko planirate da u skorijoj budućnosti prodate svoj stan ili kuću, pravi ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti
Otpornost i trajanje zastave zavisi od njene izrade
Danas je vrlo rasprostranjeno isticanje i nošenje zastave u različitim ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti
Kako servisirati svoj automobil
Ključna stvar osim vožnje je da Vaš automobile bude u ispravnom stanju ...
Autor: uzkafu