Uz Kafu logo

Unapredite svoju kućnu kancelariju

Aktuelnosti

Autor: Milena

Rad kod kuće nekada je bio privilegija koju nisu imali mnogi. Međutim, poslednjih godina se zbog situacije sa pandemijom ovakav način rada pretvorio u svakodnevicu i u novu realnost. Nekima je postao zadovoljstvo i olakšanje, a nekima prava noćna mora. Nije lako napraviti granicu između posla i kuće i podvući jasnu crtu kada počinje i kada se završava radno vreme. Još je teže ne mešati kućne i poslovne obaveze, ali i ne dozvoliti sebi preterano opuštanje, uprkos radnim obavezama. 

Upravo zbog toga je veoma važno imati adekvatan radni prostor koji će svojim izgledom jasno odvojiti posao od kuće. Možda sada zvuči malo čudno, ali kada budete na pravi način opremili svoju kućnu kancelariju, shvatićete koliko je važno da je imate, uprkos tome što možete da radite iz svakog dela svog doma. Hajde da vidimo na šta posebno treba da obratite pažnju, ako ste odlučili da u kući jasno odvojite radni prostor od privatnog. 

Neizostavno zelenilo 

Istraživanja pokazuju da za koncentraciju, bolje raspoloženje i osećaj smirenosti zelenilo ima ključnu ulogu. Zaposleni koji rade u kancelarijama sa biljkama pokazuju 15% više produktivnosti od onih koji nisu okruženi zelenilom. Dakle, ako imate ideju da u svoj kućni radni prostor unesete neku svežu biljku, učinite to odmah. Možete da pogledate neke feng shui predloge ili da jednostavno izaberete kućnu biljku prema svom ukusu i afinitetima. 

Pustite svetlost da uđe u prostor

Loše osvetljenje utiče na smanjenje koncentracije i pojačani osećaj umora, što u velikoj meri može da vam poremeti fokus i motivaciju za rad. Zato, za više produktivnosti, obezbedite dovoljno dnevne svetlosti koja će dokazano učiniti da se osećate bolje i budnije tokom rada. Dobro osvetljena prostorija je ključna za poslovnu produktivnost. Ukoliko je to moguće, što duže izbegavajte veštačku svetlost dok radite. Međutim, ako ipak ne možete da izbegnete sijalice i lampe, neka to budu one koje simuliraju prirodno svetlo. 

Birajte svetle boje 

Dominantna boja prostorije može u najvećoj meri uticati na čitavu atmosferu i na raspoloženje onih koji u njoj borave. Psiholozi su odavno utvrdili da od boje u okruženju zavisi vaše ponašanje, koncentracija i motivacija. Dakle, izbor boje za kućnu kancelariju je jedna od najvažnijih stavki prilikom opremanja. 

Najpopularniji izbori su plava i zelena, jer se pokazalo da podstiču produktivnost. Žuta popravlja raspoloženje i uveseljava. Možda je upravo ona dobra za kancelariju u kući, posebno u neizvesnom periodu kao što je ovaj.

Koju god boju da izaberete, ne zaboravite da obogatite zidove posebnim detaljima. Možete da se opredelite za ogledala, slike ili originalne Posterrizam postere. 

Isprobajte mirise za prostoriju

Pored boja i svetlosti, na raspoloženje i koncentraciju u velikoj meri utiču mirisi. Najbolji način da odredite koji vam prija je da ekserimentišete i isprobate više varijanti. Ako dodamo i to da mirisi utiču na rast kreativnosti i poboljšanje veštine rešavanja problema, sigurno ćete već sada kupiti mirišljave sveće ili difuzer sa setom eteričnih ulja

Na primer, istraživanja u Japanu pokazala su da miris limuna u kancelariji povećava radni učinak za čak 54%. 

Bor pojačava budnost; cimet je dobar za fokus; lavanda opušta; nana podiže raspoloženje; citrusi su za produktivnost. Koji god od ovih mirisa da izaberete, nećet pogrešiti. 

Napravite dobar raspored na stolu

Ono što se nalazi na vašem radnom stolu veoma je važno za kompletnu produktivnost, iako se vama možda ne čini da je tako. Verovatno ste već čuli da uredno okruženje, odnosno uredan radni sto predstavlja i uredan um. Zato dobro obratite pažnju šta sve držite na svom random stolu i da li vam je to u ovom trenutku zaista neophodno. Verovali ili ne, iznenadićete se koliko stvari vam ne treba za jedan radni dan. Naravno, ima dana kada će vam zatrebati neki notes, spajalice, heftalica, podsetnici i druge stvarčice, ali ako vam danas nisu potrebni, stavite ih u fioku. Na taj način ćete raščistiti svoje misli. 

Podesite temperaturu

Ponovo se držimo nekih istraživanja koja pokazuju da je temperatura u prostoriji veoma važna sa produktivnost. Najbolje je da bude između 21 i 25 stepeni, bez naglih porasta ili padova. Ukoliko dođe do dramatične promene temperature, koncentracija i fokus opadaju, a samim tim se pogloršava i kvalitet vašeg rada. 

Prijaće vam i da u kućnu kancelariju s vremena na vreme pustite malo vetra ili napravite blagu promaju, kako biste se osvežili i razbudili. 

Verovatno ste u ovom tekstu pronašli neke nove ideje za uređenje svog radnog prostora. Isprobajte ih i videćete koliko su naizgled sitnice važne za dobar radni učinak. Ali ne zaboravite da je najvažnije od svega da volite ono što radite. Ukoliko ni malo ne uživate u poslu, nema tog mirisa niti boje koji vam mogu pomoći. 


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Mali saveti za veliki izbor pozivnica za venčanje

Organizacija venčanja je veoma uzbudljiva i lepa faza, ali u isto vreme ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti, Za bolji dan

Soda bikarbona

Pre par dana sam od prijateljice dobila šumeći sapun za pravljenje kupke. U ...

Autor: Lavanda

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Ideje za renoviranje koje će podići cenu vaše nekretnine

Ukoliko planirate da u skorijoj budućnosti prodate svoj stan ili kuću, pravi ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Otpornost i trajanje zastave zavisi od njene izrade

Danas je vrlo rasprostranjeno isticanje i nošenje zastave u različitim ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Kako servisirati svoj automobil

Ključna stvar osim vožnje je da Vaš automobile bude u ispravnom stanju ...

Autor: uzkafu