Kako napraviti praktičnu kancelariju kod kuće
Kafa kod kuće
Autor: Velibor Živkov
Takozvana nova normalnost, koja je posledica globalne pandemije virusa korona, dovela je do povećane potrebe za reorganoizovanjem radnih procesa, odnosno organizovanjem rada na daljinu, što mogućim čini napredak modernih tehnologija. Bilo da se bavite uređenjem i opremanjem kućne kancelarije zbog aktuelnih okolnosti ili je za delatnost kojom se bavite rad od kuće najadekvatnije rešenje, u tekstu koji sledi možete pročitati više o načinima na koje možete prilagoditi prostor vašeg doma zahtevima vašeg radnog mesta.
Izolujte radni prostor od distrakcija
Iako komfor uglavnom vidimo kao jednu od prednosti rada od kuće, činjenica je da ovakav tip komfora može negativno uticati na produktivnost. Ovo ne znači da zarad efikasnosti morate postići formalnu atmosferu svog radnog prostora, već da dati kutak koji opremate u ovu svrhu prilagodite pre svega svojim radnim procesima i omogućite sebi izvesnu izolovanost od eventualnih distrakcija, tačnije ostalih dešavanja u vašem domu. Rad za kuhinjskim šankom ili sa kauča, prenošenje računara sa jednog mesta u kući na drugo i brojni spoljni uticaji i utisci koji ometaju ovako organizovan rad, nesumnjivo mogu dovesti do nepovoljnih posledica na vaše rezultate. Iz ovog razloga, pre no što se upustite u opremanje svog radnog prostora,
konkretizujte ovaj kutak, odnosno odredite onaj deo vašeg doma koji neće služiti nijednoh drugoj svrsi do radu, barem u toku vašeg radnog vremena.
Opremite kancelariju materijalom za rad
Budući da gotovo svi radni procesi zahtevaju podršku u vidu adekvatne opreme, veoma je važno da svoju kućnu kancelariju opremite planirajući svoje korake i radne zadatke, odnosno imajući u vidu kakva oprema vam je potrebna. Vrlo je važno da sav potreban kancelarijski materijal imate i u rezervama, ne biste li izbegli situacije u kojima vam nedostatak nekog komada opreme usporava ili čak zaustavlja radni proces. Pored potrošnog kancelarijskog materijala, trebalo bi da opremite svoju kancelariju adekvatnom računarskom periferijom i dodatnim aparatima koji su eventualno potrebni za konkretnu delatnost kojom se bavite. Nakon što obezbedite sebi sva sredstva za rad, počnite da se bavite i njihovim implementiranjem u prostor, a u zavisnosti od toga na koji način i koliko često se ona koriste.
Raspored nameštaja i funkcionalnost prostora
Za kancelariju samu po sebi nije imperativ da bude prostrana, nego da bude funkcionalna, što se na prvom mestu postiže rasporedom nameštaja. Usko vezano za prethodno rečeno o opremanju radnog prostora neophodnim kancelarijskim materijalom, vrlo je važno da kancelarija raspolaže adekvatnim prostorom za skladištenje ove opreme. S druge strane, bitno je da obezbedite dovoljno radne površine, koja će biti prilagođena načinu na koji obavljate vaše radne zadatke. U osnovi, dekoracija kancelarije ne bi trebalo da bude u vidu komada nameštaja, već da bude diskretnija i da ne predstavlja distrakciju pri radu. Nameštaj bi trebalo da bude dobro usklađen i odabran spram toga koliko je udoban i funkcionalan, sa fokusom na minimalistički pristup uređenju.
Osvetljenje i dekorativni elementi
Budući da je ovo prostor u okviru vašeg doma, verovatno ćete želeti da ga personalizujete dekorativnim elementima. Sa ciljem da ovaj kutak bude prijatan za boravak u njemu, možete ga opelemeniti saksijskim biljkama, koje će ujedno doprineti i vašoj produktivnosti kao dodatni izvor kiseonika. Poneka lična fotografija ili umetnički predmet koji vas inspiriše je takođe odlična ideja, dok krupni i kitnjasti komadi mogu pomerati vaš fokus sa radnih zadataka, te je preporuka da ih izbegavate. Osvetljenje je veoma važno, ne biste li bili zaista efikasni pri radu, te bi trebalo da imate u vidu mogućnosti prirodnog osvetljenja prilikom odabira prostora za kancelariju. Ukoliko je vaš dom tako organizovan da ovo nije moguće, potrudite se da obezbedite dovoljno izvora veštačke svetosti, koja će, dopirući odozgo, imitirati prirodno osvetljenje.
Ukoliko planirate da radite od kuće ili želite da unapredite svoju produktivnost u okvirima svog doma, obratite pažnju na ključne stavke prilikom opremanja kućne kancelarije. Imajte na umu da bi svi elementi radnog prostora trebalo da idu u prilog vašoj efikasnosti i pristupite ovom zadatku postupno i sa planom, te ćete zasigurno postići balans između komfora koji vam pruža vaš dom i doprinosa aktivnom radnom angažmanu koji uglavnom pružaju tradicionalne kancelarije.
Slični postovi
Kafa kod kuće
Krompirići iz mikrotalasne
Treba da spremite brzinski ručak za dve ili jednu osobu? Muka vam je od ...
Autor: Marija
Kafa kod kuće
Pilence na malo drugačiji način – pileća bajadera
Čak i ako niste veliki ljubitelji belog mesa, sigurna sam da možete uživati ...
Autor: Lavanda
Kafa kod kuće
Braunis (Brownies)
Isproban recept više puta! Definitivno sam oduševljena ukusom. Za ljubitelje ...
Autor: Ana
Kafa kod kuće
Slani mini-mafini
Postupak pripremanja ovih ukusnih mafina je krajnje jednostavan. Brzo ...
Autor: Jovana
Kafa kod kuće
Kako sačuvati vitamine iz voća i povrća
Voće sazrelo na drvetu bogatije je vitaminima od onog što uzri posle ...
Autor: Marija