Kako da uredite vaš kafić i privučete nove mušterije
AktuelnostiKafa na poslu
Autor: uzkafu
Sama činjenica da ste otvorili kafić i kreirali kartu pića svakako neće biti dovoljna da privučete ljude u vaš novootvoreni ugostiteljski objekat. Moraćete da se pozabavite i mnogim drugim stvarima, kao što je uređenje prostora i kreiranje prijatnog ambijenta, odabir muzike kojoj ćete biti dosledni, ali i angažovanje osoblja koje će kvalitetno obavljati svoj posao.
Sa druge strane, nikako nije zanemarljiv ni značaj koji uređenje eksterijera i samog ulaza u lokal ima, jer potencijalni gosti često donose brzi sud o nekom objektu samo na osnovu spoljašnjeg izgleda. Zato je veoma važno da pratite trendove, održavate lokal čistim i brinete o tome da posetioci budu profesionalno usluženi i da im uvek bude prijatno u vašem kafiću. Evo nekoliko saveta kako da vašem kafe baru date jedinstven izgled i privučete što više gostiju.
Privucite pažnju ulazom u objekat
Stara izreka kaže: “ne sudite o knjizi po koricama”. Međutim, kada je u pitanu kafić, restoran ili neki drugi ugostiteljski objekat, od velike je važnosti kakav prvi vizuelni utisak ostavlja spoljašnji izgled, odnosno sam ulaz u lokal. Najbolji način da privučete ljude može upravo da bude originalni dizajn na ulazu u objekat. U zavisnosti od toga koji je stil, odnosno tema vašeg bara, iznad ulaznih vrata možete postaviti i različito dizajnirane natpise ili simbole.
Neonski natpis sa imenom kafića je jedno od rešenja. Ovo će pored vizuelnog efekta pomoći potencijalnim gostima, koji slučajno prolaze pored lokala da ga lakše uoče. Sa druge strane, ne mora nužno iznad vrata stajati ime kafića, to mogu biti i simboli koji asociraju na njegovo naziv (jedan od najautentičnijih primera je čuvena beogradska kafana “Tri šešira”).
Potrudite se da ulaz i strana lokala prema ulici ili šetalištu budu zastakljeni. Na taj način ne samo da ćete omogućiti gostima da kada sednu u kafić imaju pogled ka spoljašnjosti, već će i oni ljudi koji tuda prolaze moći da imaju kratak uvid u unutrašnjost vašeg objekta. Ono što je jako važno, staklene površine moraju uvek da budu besprekorno čiste. Takođe, opredelite se za smelije boje. One dodatno mogu istaći ulaz u lokal.
Napravite jedinstvenu atmosferu u bašti kafića
Ako vaš lokal poseduje baštu, posebnu pažnju posvetite njenom uređenju. U vrućim letnjim danima terasa kafića predstavlja epicentar zbivanja, i pravo mesto za odmor i ispijanje kafe u hladu. Naravno, presudno je da gostima obezbedite kvalitetnu hladovinu, jer to je ono što svakom treba za predah po vrućini. Iskoristite suncobrane da na njima postavite reklamu svog kafića, logo, naziv ili neki drugi simbol koji će goste asocirati na vaše poslovanje i vašu uslužnost.
Potrudite sa da obezbedite mesta za postavljanje tende ili zastave sa imenom vašeg bara. Montaža zastave na jarbol je jednostavna, a pored toga što će ljudima iz daljine signalizirati gde se nalazi vaš kafić, ona je i odličan reklamni materijal. Postavljanje zastave na ulazu i u bašti kafića predstavlja sjajan način za podizanje svesti o vašem ugostiteljskom brendu.
Ukoliko vaš lokal nema baštu, potrudite se da je napravite. To ne mora nužno da bude veliki prostor – baštu može predstavljati svega par stolova ispred ulaza. Njih možete natkriti tendom. Neki od najpoznatijih kafića u svetu su uređeni upravo na ovakav način i imaju par stolova ispred ulaza.
Enterijer u jedinstvenom stilu
Razmislite o stilu koji želite da prevladava u vašem kafiću pre nego što kupite nameštaj. Dizajn stolova, stolica i fotelja za vaš bar je od ogromnog estetskog značaja i upravo od njega će zavisiti ambijent u kafiću.
Osim toga, ne zaboravite da je udobno sedenje jedan od ključnih faktora za sticanje lojalnosti gostiju. Bez obzira da li je vaš lokal uređen u modernom ili vintidž stilu, mesta za sedenje moraju biti udobna. Ukoliko želite da atmosfera bude dobra i da se gosti osećaju kao kod svoje kuće, a imate dovoljno prostora, možete ubaciti par kauča ili ugaonih garnitura za sedenje. To će dodatno opustiti atmosferu među gostima.
Stolovi kvadratnog oblika obezbediće nešto više mesta za sedenje u odnosu na okrugle stolove, iako je ovaj drugi tip možda vizuelno atraktivniji. Ipak, potrudite se da napravite samo onoliko mesta koliko je optimalno za vaš prostor.
Prenatrpanost stolovima i stolicama i nemogućnost laganog kretanja između njih može ostaviti negativan utisak na goste, jer kad žele da odu, na primer do toaleta, moraće da se provlače i guraju sa drugim gostima u lokalu. Takođe, konobarima će biti jako nezgodno da manevrišu i nose naručeno piće u prenatrpanom prostoru i neće moći lako da posluže espreso ili kolač. Iako je sasvim razumljivo da želite da što je moguće više iskoristite prostor i postavite više mesta za vaše goste, ipak je od presudnog značaja da ostavite dovoljno prostora da svi mogu nesmetano da cirkulišu kroz lokal.
Slike i fotografije na zidovima su obavezan dekorativni element. Štaviše, crno bele fotografije mogu dati otmen izgled vašem lokalu. Samo se potrudite da one budu u skladu sa imenom i tematikom vašeg kafića. Pored toga, možete u posebnim delovima postaviti i vintaž ukrase, poput starog gramofona, gitare ili nekog drugog retro predmeta.
Ne zaboravite da je osvetljenje jedan od veoma bitnih detalja kada je u pitanju enterijer neke prostorije. Pojačajte ga na onim mestima koja želite da naglasite i smanjite tamo gde želite da stvorite intimniju atmosferu za parove.
Budite dosledni kada je u pitanju muzika
Kafić nije samo ono što vidimo, već i ono što čujemo. Dok razmišljate kako da ga dizajnirate, mislite o tome kako možete privući klijente muzikom i koja vrsta muzike će pretežno biti na repertoaru. Pre svega, muziku podesite tako glasno da se čuje u pozadini. Da ne bude preglasna kako bi ljudi u baru mogli da se čuju međusobno dok razgovaraju. Kada su u pitanju “dnevni” kafići, ambijentalna muzika je obično izbor broj jedan. Sa druge strane, ako su u pitanju noćni barovi muzika mora biti glasnija i energičnija.
Ako je vaš kafić tematski “obojen” i dizajniran, na primer u rock and roll maniru, potrudite se da i muzika bude u istom tonu. Veliki broj ljudi bira lokal za odsedanje upravo zato što mu se sviđa repertoar muzike. Uz rock and roll ambijent normalno je da se sa zvučnika čuju, na primer, AC/DC, Metalica, The Beatles, Queen, The Rolling Stones i drugi bendovi koji predstavljaju ovaj žanr.
Ne zaboravite da uvek i na svakom koraku reklamirate vaš kafić
Bez obzira na to da li je vaš bar već popularan ili se tek probijate u svetu ugostiteljstva, neophodno je da uvek i na svakom koraku promovišete svoj posao. To možete uraditi digitalnim ali i klasičnim metodama oglašavanja. Najbolje bi bilo da kombinujete ova dva oblika marketinga.
Kad je u pitanju digitalno oglašavanje, sjajna opcija je da napravite stranicu na društvenim mrežama. Instagram i Facebook su platforme koje posećuje ogroman broj ljudi, pa je velika verovatnoća da ćete tu pronaći i vaše buduće goste. U stvari, društvene mreže danas predstavljaju obavezan deo digitalnog oglašavanja.
Sa druge strane, ne bi bilo pametno da zanemarite tradicionalni marketing, odnosno one njegove metode koje će vam pomoći da ojačate vaš brend. Na kartama pića obavezno odštampajte vaš logo i ime kafića. Takođe, možete brendirati i razne druge predmete. Tako recimo, na kesicama za šećer koji služite uz kafu možete ispisati ime vašeg kafića, kao i na kesicama za med ako kuvate čaj, ili na salvetama ukoliko u vašem lokalu poslužujete i kolače. Piksle, šolje, upaljači i drugi predmeti koje koristite u vašem kafiću su odlični da na njima odštampate reklamnu poruku i poželite dobrodošlicu svojim gostima.
Naravno, promocija vašeg ugostiteljskog brenda se ne mora svoditi samo na prostor unutar kafića. Možete deliti flajere na nekim događajima gde se okuplja veliki broj ljudi ili na ulici. Dobra reklama može biti i besplatno piće za one koji su učestvovali u nekoj ekološkoj ili dobrotvornoj akciji i sl. Ne zaboravite da je oglašavanje veoma važno, a pogotovo na početku poslovanja.
Ako ste na početku, ali i u slučaju da vam poslovanje trenutno stagnira, probajte sa savetima koje smo vam dali u ovom tekstu. Ponudite gostima ono što drugi nemaju. Budite jedinstveni, dosledni i profesionalni kada je u pitanju vođenje posla. Ali isto tako, budite prijatelji sa vašim gostima, uvek lepo raspoloženi i spremni da ih saslušate. Tako se gradi odnos poverenja koji je ključan u poslovanju svakog preduzetnika, pa tako i u poslovanju vlasnika kafića. Srećno!
Slični postovi
Aktuelnosti
Mali saveti za veliki izbor pozivnica za venčanje
Organizacija venčanja je veoma uzbudljiva i lepa faza, ali u isto vreme ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti, Za bolji dan
Soda bikarbona
Pre par dana sam od prijateljice dobila šumeći sapun za pravljenje kupke. U ...
Autor: Lavanda
Aktuelnosti
Ideje za renoviranje koje će podići cenu vaše nekretnine
Ukoliko planirate da u skorijoj budućnosti prodate svoj stan ili kuću, pravi ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti
Otpornost i trajanje zastave zavisi od njene izrade
Danas je vrlo rasprostranjeno isticanje i nošenje zastave u različitim ...
Autor: uzkafu
Aktuelnosti
Kako servisirati svoj automobil
Ključna stvar osim vožnje je da Vaš automobile bude u ispravnom stanju ...
Autor: uzkafu