Zadaci koje veštačka inteligencija ne može da uradi perfektno
Kafa na poslu
Autor: Milena
Od novembra 2022. godine počeo je da se „širi glas” o veštačkoj inteligenciji i pojavio se strah, jer su ljudi pomislili da će ih AI u potpunosti zameniti. Ova bojazan jeste opravdana, jer veštačka inteligencija pravi značajne korake u više sektora, kao što su: zdravstvo, finansije, e-trgovina, autonomna vozila, proizvodnja, istraživanje i razvoj i sajber bezbednost.
Međutim, uprkos napretku veštačke inteligencije, postoje veštine i zadaci koje tehnologija ne može da obavi. Mnogo je oblasti koje zahtevaju ljudsku kreativnost, osećaj, intuiciju, logičko rasuđivanje i njih AI nikada ne može da preuzme.
U nastavku teksta navodimo neke od takvih poslovnih oblasti, a vi u komentaru možete dodati šta još veštačka inteligencija ne može da obavi tako perfektno kao čovek.
Planiranje složenog sastanka
Poslovni asistenti često se bave zahtevnim zadatkom organizovanja sastanaka koji podrazumevaju logističko planiranje i duboko razumevanje strateškog značaja čitavog događaja. Ovo uključuje kritičko razmišljanje i kreativnost za rešavanje neočekivanih izazova, odabir odgovarajućih učesnika i sigurnost da su ciljevi sastanka usklađeni sa širim organizacionim ciljevima. Mogućnosti obrade podataka veštačke inteligencije ne dosežu do najsitnijih nijansi i prilagođavanja planova koji su zasnovani na intuiciji i inovativnom rešavanju problema.
Umrežavanje sa novim klijentima
Suština poslovnog umrežavanja leži u formiranju i negovanju profesionalnih odnosa. To je zadatak koji je ukorenjen u razumevanju ljudske dinamike, kulturološke osetljivosti i suptilnosti međuljudske komunikacije. Efikasno obavljanje ovog zadatka zahteva interakciju licem u lice, sposobnost čitanja između redova, praćenje neverbalnih znakova i negovanje veza na međuljudskom nivou.
Ni jedan AI neće doći do tog nivoa da uspostavlja nove odnose sa klijentima i jača postojeće, jer je teško deliti svoje poslovne ciljeve i planove sa veštačkom inteligencijom. Posao se širi i razvija isključivo kroz međuljudske odnose.
Donošenje strateških odluka
Kada je u pitanju strateško donošenja odluka, stručni i lojalni zaposleni na višim pozicijama doprinose neprocenjivim uvidima iz celokupnog pogleda na ciljeve kompanije. Ovaj zadatak zahteva kombinaciju intuicije, svesti o kontekstu i dubokog razumevanja organizacione strukture. To je osobina koju AI pokušava da „iskopira”, ali mu ne polazi za rukom.
Upravljanje poverljivim informacijama
Zadatak upravljanja osetljivim i poverljivim podacima naglašava važnost diskrecije i etičkog odnosa, što podrazumeva sve suštinske ljudske kvalitete. Zbog nedostatka moralnog kompasa ili sposobnosti za poverenje, zaposleni se odlično snalaze u ovim situacijama, uz posvećenost i poverenje kome veštačka inteligencija jednostavno ne može da parira.
Prilagođavanje nepredvidivim promenama
Poslovni svet je dinamičan, često podrazumeva neočekivane situacije koje zahtevaju brze, prilagodljive odgovore. Mnogi lojalni zaposleni blistaju u ovakvim situacijama, prilagođavajući strategije u hodu. To je nivo prilagodljivosti koji AI, sa svojom tehnikom za definisanim parametrima ne može da dostigne.
Pružanje personalizovane podrške
Razumevanje i zadovoljavanje jedinstvenih afiniteta i potreba rukovodilaca kompanije uključuje nijansiranu komunikaciju i personalizovan pristup u poslovnom odnosu. Ovaj nivo lične pomoći prevazilazi mogućnosti veštačke inteligencije. Poslovni razgovori, dogovori i planovi u kancelariji podrazumevaju važnost ljudske intuicije i sposobnost tumačenja pojedinačnih potreba i želja lidera i saradnika.
Poslovi koji kreativnost i emocionalnu inteligenciju
Zadaci koji zahtevaju empatiju, razumevanje i reagovanje na emocije drugih ističu nezamenljivu prirodu ljudske emocionalne inteligencije. Na primer, AI je preuzeo veliki deo posla kada je u pitanju pisanje različitih tekstova za online tržište. Međutim, koliko god da je brz i precizan, u pisanju će mu uvek faliti emocija, podrška, srdačnost i stavljanje akcenta na poslovne vrednosti klijenta za koga piše.
Tako je i sa prevođenjem na strane jezike. Prilično je vešt u samoj tehnnici, ali i dalje ne može da dostigne taj ljudski ton i senzibilitet koji postižu prevodilačke agencije ili pojedinci.
Nezamenljiva vrednost ljudskog elementa
Na kraju, zadatak upravljanja veštačkom inteligencijom često pada na poslovnog asistenta. Od formulisanja pravih pitanja kako bi se osiguralo da AI preuzima relevantne informacije, do provere i prilagođavanja tih informacija, ljudski rad je nezamenljiv. Dobri poslovni asistenti upravljaju zadacima, predviđaju potrebe i rešavaju probleme pre nego što oni eskaliraju, koristeći svoje duboko znanje o kompaniji, njenim ljudima i odgovornostima menadžera i lidera.
Ohrabrenje kao zaključak
Iako veštačka inteligencija može da poveća efikasnost i veštine zaposlenih, ona ne može da zameni raznovrsne čovekove osobine koje definišu njegovu ulogu i rešavaju složene zadatke. Spoj emocionalne inteligencije, kritičkog razmišljanja, personalizacije i strateškog uvida koji zaposleni pružaju je jedinstven. To znači da će u mnogim poslovima ljudi ostati nezamjenjiv deo kompanije.
Slični postovi
Kafa na poslu
Upotrebite svoje znanje
Učenje je kao veslanje uzvodno; čim se prestane, odmah se kreće nazad. Lao ...
Autor: Milena
Kafa na poslu
Kuhinja u firmi – prednost ili greška?
Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro ...
Autor: uzkafu
Kafa na poslu
Neprikladna pitanja na razgovoru za posao
Ovih dana pila sam kafu sa drugaricama koje traže posao. Pričale su mi o ...
Autor: Milena
Kafa na poslu
Reklamiranje roll-up banerom ostavlja prostor za uštedu
Reklamiranje je veoma bitan segment poslovanja svake firme, svedoci smo da ...
Autor: uzkafu
Kafa na poslu, Za bolji dan
Fitnes i posao: Kako sve uklopiti
Niko ne spori da je tempo savremenog života prilično ubrzan i da jurnjava da ...
Autor: uzkafu