Uz Kafu logo

Kako da vlasnici malih biznisa umanje stres delegiranjem zadataka

Kafa na poslu

Autor: Milena

Vođenje malog biznisa ozbiljan je izazov i poslovni poduhvat u koji ne može da se upusti svako. Međutim, uprkos tome što sopstveni posao može da donese mnogo benefita, visoke prihode, finansijsku slobodu i priliku za razvoj, nosi sa sobom i veliku odgovornost. Posebno je teško kada su preduzetnici primorani da obavljaju više poslova u svojoj firmi, jer ne mogu da pronađu adekvatan kadar ili nisu u mogućnosti da za neke pozicije prime nove radnike.
Rešenje za ovakve probleme u malom biznisu je delegiranje posla eksternim saradnicima ili takozvani outsourcing. Ukoliko se vi nalazite u situaciji da ne možete sve sami, a nemate dovoljno zaposlenih, evo nekih poslova za koje je pogodno, a često i poželjno da angažujete spoljne saradnike.

Delegirajte administrativne zadatke

Aministrativni zadaci, kao što su zakazivanje, unos podataka ili korisnička podrška, često oduzimaju previše vremena. Ovde takođe spada i prevođenje određene dokumentacije ili stručnih tekstova koji su važni za poslovanje. Ovi zadaci jesu važni, ali mogu se poveriti spoljašnjim saradnicima. Na primer, zakazivanje ili korisničku podršku može umesto vad da obavlja poslovni asistent, a prevođenje tekstova najbolje će uraditi prevodilacka agencija od poverenja.
Na ovaj način rasteretićete sebe ili svoje zaposlene. Vi ćete moći da se posvetite razvoju biznisa, a zaposleni će biti efikasniji i produktivniji u obavljanju svojih najvažnijih zadataka u firmi.

Angažujte agenciju za računovodstvo i finansije

Upravljanje finansijama je glavni izvor stresa za mnoge vlasnike malih preduzeća, a posebno za one koji o ovoj oblasti malo znaju. Za takve preduzetnike zadaci kao što su knjigovodstvo, obračun plata i poreska prijava mogu biti zastrašujući i dugotrajni.
Prepustite računovodstvo profesionalcima ili slobodnim računovođama. Na taj način ćete pre svega pomići sebij, jerš ćete obezbediti tačnu finansijsku evidenciju i blagovremeno podnošenje poreskih prijava. Kada ove poslove delegiraju spoljnim saradnicima, vlasnici biznisa mogu da izbegnu skupe greške i smanje mentalno opterećenje, fokusirajući se na druge oblasti svog poslovanja. Ako razgovarate sa iskusnim preduzetnicima, svako će potvrditi da ne treba štedeti kada je u pitanju angažovanje dobrog knjigovođe. Zato pronađite agenciju ili pojedinca od poverenja i prepustite im da rade posao kako najbolje znaju.

Delegiranje posla koji je u vezi sa marketingom

Marketing u današnjem digitalnom svetu može biti složen posao. Od upravljanja društvenim medijima do kreiranja sadržaja i optimizacije na pretraživačima (SEO), marketing zahteva i vreme i stručnost. Za vlasnike preduzeća koji žongliraju sa više uloga, ispunjavanje ovih zahteva veoma je stresno.

Delegiranje posla koji je u vezi sa marketingom, vlasniku biznisa donosi mogućnost da se osloni na profesionalce koji će efikasno upravljati vašim prisustvom na internetu. Bilo da se radi o društvenim mrežama, kreiranju sadržaja ili optimizaciji sajta, angažovanje spoljnih saradnika doneće vam bolje rezultate. Naravno, ovaj posao ne smete da prepustite slučaju i da date neograničeni budžet ili da ne budete upućeni u marketinštke aktivnosti. Tražite redovne izveštaje i zaključke o napretku biznisa. Ako sve ide po planu, vi ćete moći da se fokusirate na razvoj svog poslovanja, umesto da brinete o marketinškim strategijama.

Angažujte adekvatnu IT podršku

Tehnologija igra glavnu ulogu u vođenju modernog poslovanja, ali upravljanje IT sistemima može biti stresno i dugotrajno za vlasnike malih preduzeća. Zbog toga će vam delegiranje posla koji je u vezi sa IT podrškom veoma značiti. Angažujte programere koji će se baviti tehničkim pitanjima kao što su održavanje veb-sajta, sajber bezbednost i rešavanje eventualnih tehničkih problema.

Poveravanjem IT zadataka profesionalcima, možete da izbegnete zastoje, da sprečite narušavanje bezbednosti i radite sa manje stresa, jer znate da su vaši sistemi sigurni i da pravilno funkcionišu.

Iskoristite pomoć virtuelnih asistenata

Virtuelni asistenti (VA) pružaju fleksibilnu podršku za upravljanje svakodnevnim zadacima, kao što su upravljanje e-poštom, korisnička podrška i obrada porudžbina. Angažovanje virtuelnog asistenta znači da kao vlasnik biznisa možete delegirati ove rutinske zadatke, oslobađajući sebi vreme za više strateških posolova.
Virtuelni asistenti su isplativo rešenje, jer nude fleksibilnost, omogućavaju vlasnicima poslovanja da pojačaju podršku na osnovu svojih potreba. Na ovaj način ćete smanjiti svakodnevni stres i posao će teći neometano bez potrebe za osobljem sa punim radnim vremenom.

Kao što ste i sami zaključili, angažovanje spoljnih saradnika je efikasan način da vlasnici malih preduzeća smanje stres uz istovremeno poboljšanje ukupne poslovne efikasnosti. Delegiranjem zadataka kao što su administrativni posao, računovodstvo, marketing, svakodnevne operacije i IT podrška, vlasnici preduzeća mogu da se usredsrede na ono što je zaista važno: razvoj svog poslovanja i održavanje zdravog balansa između posla i privatnog života.


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Upotrebite svoje znanje

Učenje je kao veslanje uzvodno; čim se prestane, odmah se kreće nazad. Lao ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Kuhinja u firmi – prednost ili greška?

Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Neprikladna pitanja na razgovoru za posao

Ovih dana pila sam kafu sa drugaricama koje traže posao. Pričale su mi o ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Reklamiranje roll-up banerom ostavlja prostor za uštedu

Reklamiranje je veoma bitan segment poslovanja svake firme, svedoci smo da ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu, Za bolji dan

Fitnes i posao: Kako sve uklopiti

Niko ne spori da je tempo savremenog života prilično ubrzan i da jurnjava da ...

Autor: uzkafu