fbpx

Uz Kafu logo

Kako napisati CV koji će poslodavci primetiti na prvi pogled

Aktuelnosti

Autor: Milena

Najizazovniji deo u procesu traženja ili promene posla je pisanje radne biografije, odnosno CV-ja koji će “na prvo čitanje” privući potencijalne poslodavce, odnosno one koji su zaduženi za selekciju kandidata. 

Imate nezahvlan zadatak da na jednoj strani A4 formata na zanimljivi nači navedete sve o svom znanju, veštinama, iskustvu, poslovnim ciljevima i ličnim osobinama. Ali verujte, koliko je vama komplikovano da sve to napišete i “skockate”, toliko je i drugoj strani teški da donese odluku o idealnom kandidatu posao. 

Veoma je važno da budete u toku sa promenama i novim informacijama koje su u vezi selekcijom kandidata za posao. 

Za početak, treba da znate da se na konkurse uspešnih kompanija javlja veliki broj kandidata za posao. Neki su kvalifikovani, neki pošalju CV misleći da će im se posrećiti, bez obzira na to što ne zadovoljavaju osnovne uslove. I zamislite koliki broj radnih biografija stigne na mejl HR sektora! Treba pregledati i razmotriti sve te poruke, zatim napraviti prvi izbor, pozvati kandidate za uži krug i tako doći od onog ko zadovoljava sve kriterijume. Naravno, ovo nije vaš problem i ne treba da vas zanima kako će se menadžeti “izboriti” sa nekoliko hiljada mejlova. 
Vaš zadatak je da samo svoj CV dovedete do užeg kruga, odnosno da tokom pisanja zadovoljite sve kriterijume koji odgovaraju zahtevima HR menadžera. 
Evo šta je važno da uradite nakon što napišete opširnu radnu biografiju, koju ćete kasnije oblikovati i skratiti, jer niko ne želi da čita romane o vama.

Upotrebite ključne reči.

Ovo je najčešće presudno prilikom konkurisanja za posao. Prilagodite i koncipirajte svoj CV tako da sadrži prave ključne reči koje su važne za selekciju. HR sektori poslednjih godina često koriste prilagođene alate, odnosno programe koji “skeniraju” radne biografije za određene ključne reči, tako da nema potrebe za čitanjem svake pojedinačno. Nažalost, ovo može dovesti do toga da kandidati koji su kvalifikovani ne budu izabrani samo zbog toga što nisu na određenim mestima u biografiji naveli tražene ključne reči. Međutim, sada imate ovu informaciju i nema potrebe da pravite slične greške. 
Što se izbora ključnih reči tiče, najbolje je da pogledate konkretne zahteve u konkursu. Tu ćete pronaći šta poslodavcima treba i u vezi sa tim koncipirati rečenice u svom CV-ju. Na primer, ako traže iskustvo u prodaji, navedite baš taj izraz ili poznavanje Excela, znanje engleskog. Pišite ključne reči u kontekstu svojih kvalifikacija. 

Sredite izgled i koncept CV-ja. 

Način na koji se vizuelno predstavite uticaće na prvi utisak o vašem CV-ju. Većina ljudi su iznenađena kada sazna da je izbor fonta, veličina ili stil važni i neretko presudni prilikom selekcije radnih biografija. Međutim, ovo je tačno. Svaka delatnost ima drugačije vizuelne standarde prilikom zapošljavanja. U zavisnosti od toga za koje radno mesto konkurišete i za koju kompaniju, bilo bi lepo da prilagodite i svoj CV. Ako ste kandidat za posao logistike, prodaje ili menadžmenta, birajte svedeni stil u dizajnu. Uglavnom crno-belu varijantu teksta sa eventualnim linijama ili naslovima u boji. Segmentirajte radno iskustvo po važnosti i relevantnosti za traženu poziciju. Navedite datume i godine rada jasno i vodite računa o tome kako se pišu arapski, a kako rimski brojevi. Poznavanje pravopisa i jezičkih pravila izuzetno je važno u pisanju radne biografije. 
Ukoliko konkurišete za poziciju grafičkog ili veb dizajnera, upotrebite svoju kreativnost, maštu i lični stil prilikom pisanja CV-ja. 
Isto je i za poslove pisanja i kreiranja sadržaja, koji su danas izuzetno popularni i traženi. Pored osnovnih informacija, ovde treba biti snalažljiv i izdvojiti se ličnim osobinama.

Početak je najvažniji. 

Recimo da ste u CV-ju uspešno upotrebili ključne reči i da ste ga vizuelno sredili tako da se na prvi pogled dopadne menadžerima. Sada postaje važno ono što ste napisali na samom početku. Veoma često HR sektor čita prve redove svakog CV-ja i na osnovu toga donosi odluku da li će čitati dalje ili će tražiti sledeći. 
Zato se potrudite da već nakon osnovnih i kontakt podataka na početku navedete svoje veštine koje su ključne za konkretno radno mesto. Dakle, nije rešenje da imate jedan CV za sve konkurse, već da ga prilagođavate zahtevima konkursa. 
Iako vam je posao potreban i imate iskustva kako u prodaji, marketingu ili organizaciji, nećete na početku navoditi iste veštine i osobine. 
Razmislite da li svoja ključna znanja možete da na interesantan način spojite sa radnim iskustvom. Na primer, ako ste filolog po struci, a konkurišete za mesto u marketing timu, poznavanje jezika i komunikativnost su veoma važni pa možete da ih navedete kao svoje ključne osobine i veštine. 
U svakom slučaju, detaljno se posvetite početku svog CV-ja. Ako treba, posavetujete se sa nekim ili tražite više mišljenja o onome što ste napisali.

Izbegavajte suvišne informacije. 

Razmislite da li je vašem budućem poslodavcu važan vaš tačan datum rođenja, u kojim ste gradovima živeli i da li žele da čitaju kilometarske rečenice sa suvišnim pridevima ili opisima. Ono što ne bi prijalo vama i što bi vam oduzimalo vreme, važi i za druge. Zato izbacite sve što je suvišno i što nije relevantno za donošenje konačne odluke. Birajte prave reči u pisanju, one koje se lako čitaju i pamte. 

Krenite od toga da poslodavci traže ono što vi već imate, samo treba da im svoja znanja i veštine predstavite sažeto i jasno. Zato što već na samom početku treba da se razumete i podržite.


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Da li je neophodno i korisno imati kuhinju u firmi?

Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti, Kafa kod kuće, Majstorije

Jesenje lukovice – lale

Jesen volim iz mnogo razloga i na dosta načina. Sadnja lukovica mi je ...

Autor: Lavanda

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Šarolika panorama romana „Gogoljev disko“ autora Pava Matsina

Istočnoevropski gradić naselili su novi stanovnici posle rata u imaginarnoj ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Zašto je učenje tranog jezika uvek dobra odluka?

Učenje stranog jezika izuzetno je korisno i poželjno. Bez obzira na to da li ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti, Kafa sa prijateljima

Šta podrazumeva posao virtuelnog asistenta?

Marija Trifunović je virtuelni asistent za kreiranje veb sadržaja, ...

Autor: Milena