Uz Kafu logo

Pokrenuti biznis – izazovi preduzetništva

Kafa na poslu

Autor: uzkafu

Preduzetništvo može biti neverovatno isplativo, ali istovremeno sa pokretanjem biznisa dolazi do brojnih izazova. Koliko god da ste vešti u planiranju i organizaciji, kao preduzetnik uvek možete naići na neke neočekivane zahteve i probleme.

Ako razmišljate o tome da pokrenete poslovanje, pametno je da se blagovremeno informišete o najčešćim poteškoćama na tom putu, kao i načinima da ih prevaziđete. Pročitajte koje su to prepreke sa kojima ćete se suočiti kad otvarate firmu, dok pravite finansijske i druge planove.

Pronalaženje prave ideje

Pre nego što započnete posao, od suštinskog je značaja da imate održiv i profitabilan poslovni plan. Svaka organizacija počinje idejom. Odgovorite na pitanja: da li vaša firma nudi nešto vredno? Da li postoji ciljno tržište za vaše poslovanje?

Mnogi početnici se bore sa stvaranjem posla koji se može održati godinama. Fokusirajte se na proizvod ili uslugu koju ćete ponuditi i kako time možete rešiti neki problem vašoj ciljnoj publici. Koliko god da ste uzbuđeni i nestrpljivi da otvorite firmu, mnogo je pametnije da se pripremite i kreirate dobar poslovni plan. Sasvim je sigurno da želite da uđete u ovaj poduhvat osećajući se sigurno u svoju strategije.

Odredite svoje prioritete, potencijalne “slabe tačke” i smislite načine za prevazilaženje ovih izazova. Kako nikad ne znate na kakve situacije možete naći, dobra je ideja da smislite i rezervni plan, za svaki slučaj i tako prevaziđete ove prepreke.

Upravljanje finansijama

Da biste kao vlasnik firme uspešno vodili poslovanje, neophodno je da preuzmete finanijsku odgovornost. Samostalni preduzetnici obično obavljaju na početku sve zadatke (knjigovodstvene obaveze, marketing i slično) i nemaju potrebu da angažuju zaposlene ili proširuju svoj posao, barem ne odmah. Ako vaši ciljevi uključuju angažovanje tima ili proširenje kancelarija i lokacija, biće vam potreban neki način da obezbedite finansijska sredstva da biste krenuli putem napretka.

Osim ako nemate iskustvo u finansijama, upravljanje novčanim tokovima može da bude izazovan aspekt preduzetništva. Praćenje budžeta i profitabilnosti nije lak zadatak. Bez odgovarajućeg znanja ili uputstva, rizikujete da nanesete štetu finansijama firme. Ako negde vredi da uložite, to su sasvim sigurno mentorstvo i knjigovodstvene usluge. Potražite pomoć eksperta iz oblasti knjigovodstva da vam da savet koja šifra delatnosti odgovara vašim poslovnim idejama, kako da kreirate finansijski plan ili podnesete zahtev za kredite ili grantove za lakše pokretanje posla.

Takođe, možete razmotriti učešće u programu inkubatora, gde često dobijate finansijska sredstva, mentorstvo i podršku za umrežavanje tokom ranih faza vašeg poslovanja.

Zapošljavanje i upravljanje zaposlenima

Pod pretpostavkom da imate finansijska sredstva da angažujete eksperte i potrebne radnike i upravljate timom, sledeća prepreka dolazi u pronalaženju pravih ljudi. Nije isključeno da ćete naći zaposlene koji će raditi za nižu platu, međutim postavlja se pitanje da li će njihov rad biti onakav kakav tražite. Jedan od problema sa kojima se susreću preduzetnici je zapošljavanje stručnjaka koji se pritom uklapaju u njihov budžet.

Najbolji vlasnici preduzeća i izvršni direktori su ključni lideri u svojoj industriji. Oni prepoznaju vrednost zapošljavanja vrhunskih zaposlenih i ulažu vreme i novac u njihovu obuku i razvoj. Negovanje tima koji deli viziju vašeg poslovanja je važna stepenica na putu do uspeha. Odvojite vreme da regrutujete najbolje moguće kandidate za svoj tim. To su ljudi koji će predstavljati vašu kompaniju i podržavati vas na putu ka uspehu.

Pročitajte i: Da li je lakše biti direktor sebi ili drugima?

Upravljanje vremenom

Preduzetnici često imaju više obaveza i deluju na više polja, naročito u početnim fazama svog poslovanja. Od trenutka kada se donese odluka da započnete svoj posao, dakle, od pokretanja, do stvarnog vođenja posla, stalno ste uključeni u proces. Ponekad to može trajati duže nego što ste očekivali i planirali, pa postoji veliki rizik od burnout sindroma. Pronalaženje zdrave ravnoteže između posla i privatnog života može biti izazov.

Identifikovanje prioriteta i veštine delegiranja mogu mnogo pomoći. Iako se možda osećate prijatno da sami radite sav posao, vaš tim je tu da vas podrži i zato znajte kada da podelite odgovornost. Ovo će bez svake sumnje biti korisno ako želite da maksimalno iskoristite svoje vreme i efikasno radite.

Marketing i prodaja

Kao i kod svakog drugog aspekta poslovanja, preduzetnici imaju i mnogo obaveza oko promocije i marketinga. Bitno je da plasirate svoje usluge ili proizvode kako bi kupci znali šta nudite i kako da vas pronađu. Mnogo vremena i strategije ulaže se u razvoj uspešnog marketinškog plana. Za ljude koji nemaju iskustva u marketingu ili prodaji, ovaj aspekt preduzetništva može biti zastrašujući.

Brendiranje i snažna reklamna kampanja suštinski su elementi izgradnje poslovanja. Bez obzira na vašu uslugu ili proizvod, potrošači žele da se povežu sa brendom i osobom koja stoji iza njega stoji. Kreirajte jedinstveni identitet brenda koji prikazuje vaše mesto na tržištu koji će vam pomoći da se izdvojite.

Konkurentnost tržišta

Zbog velikog broja firmi koje danas postoje, mnoge poslovne oblasti i industrije su prezasićene ljudima koji pokušavaju da se predstave kao stručnjaci. Za koju god vrstu posla da se odlučite, važno je da shvatite konkurenciju sa kojom ćete se suočiti. Kako se industrija razvija i bez svake sumnje menja, biće potrebno da prilagodite svoje strategije da se istaknete i izdvojite u odnosu na konkurenciju.

Prilagođavanje promenama

Deo izazova razvijanja poslovanja jeste i sposobnost preduzetnika da se prilagodi promenama u industriji u kojoj posluje. Nekad će se ove promene odnositi na uslove tržišta, nekad na potrebe kupaca ili tehnološki napredak. U svakom slučaju, bitno je da se redovno prate svi trendovi i predvide promene kako biste ostali konkurentni. Možda je zastrašujuće i prezahtevno, a može značiti i ulaganje više vremena i truda u ove promene, ali one će biti vredne toga sve dok ostanete relevantni za svoju publiku.

Na kraju, za pokretanje sopstvenog biznisa sigurno je da treba dosta hrabrosti i spremnosti na rizik. Da biste povećali svoje šanse za uspeh i istrajali u preduzetničkim vodama, važno je da se pripremite i budete svesni na kakve sve izazove ćete naići. Ako imate dobru ideju i organizaciju, održiv plan finansija i spremni ste da stalno učite, porašće i verovatnoća da o(p)stanete konkurentni na tržištu. 


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Upotrebite svoje znanje

Učenje je kao veslanje uzvodno; čim se prestane, odmah se kreće nazad. Lao ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Kuhinja u firmi – prednost ili greška?

Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Neprikladna pitanja na razgovoru za posao

Ovih dana pila sam kafu sa drugaricama koje traže posao. Pričale su mi o ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Reklamiranje roll-up banerom ostavlja prostor za uštedu

Reklamiranje je veoma bitan segment poslovanja svake firme, svedoci smo da ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu, Za bolji dan

Fitnes i posao: Kako sve uklopiti

Niko ne spori da je tempo savremenog života prilično ubrzan i da jurnjava da ...

Autor: uzkafu