Uz Kafu logo

Šta sve treba da znate pre nego što otvorite firmu?

Kafa na poslu

Autor: uzkafu

Otvaranje firme je veliki korak za svakog pojedinca ali i za privredu. Mnogo njih se plaši prolaska kroz proces papirologije, iz straha da nešto ne urade pogrešno, a da se to ne sankcioniše novčanim izdatkom. Srećom tu su knjigovodstvene agencije koje vam mogu odgovoriti na sva vaša pitanja i nedoumice. Kako bi znali šta vas sve očekuje na tom putu i upoznali se sa svim koracima, nastavite sa čitanjem teksta.

Otvaranje firme podrazumeva komunikaciju sa nadležnim ustanovama, a važno je da znate, da u zavisnosti od pravne forme, proces osnivanja se razlikuje.

Prvi korak- osnivanje firme u APR-u

Pre ovog koraka, važno je da se posavetujete sa stručnom osobom u knjigovodsvenoj agenciji, o izboru pravne forme za vašu firmu. Dobro se raspitajte o svim uslovima i zahtevima, za svaku pravnu formu, jer će od toga zavisiti i uspeh vašeg poslovanja.

Kada su pravne forme u pitanju, možete se opredeliti za sledeće oblike organizovanih pravnih lica:

  • DOO- društvo sa ograničenom odovornošću;
  • preduzetnik;
  • komanditno društvo;
  • ortačko društvo;
  • akcionarsko društvo;

Druge pravne forme:

  • ogranak domaćeg pravnog lica;
  • ogranak stranog  pravnog lica;
  • predstavništvo;

Prvi i najvažniji korak jeste da se opredelite za pravnu formu, u skladu sa vašim ciljevima,kao i da odete u APR, gde ćete dobiti kompletno objašnjenje u procesu osnivanja, za vašu pravnu formu.

Papirologija koja je potrebna za osnivanje preduzeća

Vaš proces registracije počinje upisom u privredni registar i podnošenjem registracione prijave na određenom obrascu, koji ćete dobiti u APR-u. Za 5 radnih dana ćete dobiti odgovor da li će vaša prijava biti usvojena ili ne.

Veoma važan savet je da odmah na početku izaberete pravog saradnika za knjigovodstvena pitanja. Knigovodstvena agencija koju izaberete biće vaš najvažniji partner na putu do uspeha. Vepoma je važno da verujete timu koji radi u knjigovodstvenoj agenciji, jer su oni zaduženi da znaju odgovore na sva pitanja i nedoumice koje imate u vezi sa vođenjem vašeg poslovanja, kao i da međusobno poštujete ugovor o diskreciji i čuvanju važnih poslovnih informacija.

Nakon 5 dana, ukoliko je sve u redu, dobijate Rešenje o osnivanju, odnosno Odluku i rRešenje da se prijava usvaja, a zatim se to objavljuje na zvaničnom sajtu APR-a.

Šta je sve potrebno da odlučite pre nego što odete u APR

Odlazak u APR i dobijanje Rešenja je prvi zvanični korak, ali pre odlaska u APR, trebalo bi da odlučite, čime će se firma pretežno baviti, koliko će biti zaposlenih, ko će biti vlasnik i direktor vašeg preduzeća, da li ćete biti PDV obveznik, na kojoj adresi će biti sedište vaše firme, kao i koje će biti ime vaše firme. Trebalo bi da znate da ne možžete koristiti imena koja su već zauzeta, ili im morate dati neki sufiks i time imati orginalni naziv, koji će se vezivati samo za vašu firmu. Ponekad je dozvoljeno slično ime, ali ako je isto zauzeto sa sedištem  u drugom gradu.

Ukoliko želite ime na engleskom, potrebno je da se raspitate u APR-u da li je to moguće.

Šifra delatnosti je jedna od najvažnijih stavki i potrebno je da se opredelite za šifru delatnosti koja najviše odgovara vašoj pretežnoj delatnosti. zakonski nije dozvoljeno da se opredelite za šifru delatnosti koja odgoavara primera radi krojačkim usluga,a a vi se bavite ugostiteljstvom

Ukoliko ste odlučili da osnujete DOO, tada ćete morati da priložite i osnivački akt.

Ukoliko je jednočlano DOO društvo tada se radi osnivački akt, a ko je višečlano društvo tada se radi Ugovor o osnivanju.

Koje su vaše obaveze kada osnujete firmu

Knjigovodstvene agencije vam mogu razjasniti i raložiti sve korake koji vas očekuju nap utu osnivanja firme, a takođe vam mogu pomoi da ne preskočite odeđene korake i da budete što efikasniji na tom putu.

Nakon što dobijete Rešenje o osnivanju, imate i nekoliko dodatnih obaveza.

Izrada pečata koja je ranije bila obavezna, sada biše nije. Od 2017.godine ukinuta je obaveza korišćenja pečata za sve privredne subjekte, tako da možete sami odlučiti da li želite pećat ili ne.

Otvaranje računa u banci koji će biti namenjen za poslovne transakcije firme je obaveza svakog privrednog društva.

Prijava u Poreskoj upravi radi dobijanja PIB-a poreskog indetifikacionog broja je takođe jedna od najvažnijih obaveza, kao i da se opredelite da li ćete ući u sistem PDV-a ili ne. Nakon nekoliko godina poslovanja, neke firme zakonsku, u skladu sa profitom, automatski ulaze u sistem PDV-a.

Pored svih drugih obaveza neophodno je i da nabavite kvalifikovani elektronski potpis, za rad u elektronskim servisima, koji služe za podnošenje i slanje, potpisivanje dokumenata elektronskim putem.

Danas je poslovanje mahom prebačeno na elektronski sistem, što ubrzava ceo process poslovanja, za razliku od vođenja poslovanja pre dvadeset godina. neke usluge su se prebacile u elektronsku formu, što će vam svakako olakšati određne procedure.

Vaš knjgovođa, ako izaberete stručno lice, će vam biti jedan od najvažnijih saveznika i poslovnih partnera koji će se baviti svim zakonskim regulativama u procesu vođenja poslovnih knjiga.


Pretplati me
Obavesti o
guest
1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Lina
Lina
6 meseci ranije

Uh! S obzirom na sve što je potrebno, možda je bolje da uzmem advokata i sudskog tumača kao što je Jasna Filipović Bojić, da negde ne pogrešim, ili da odustanem jer ako mi je sve ovo komplikovano, možda otvaranje privatne firme i nije za mene. 🙁

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Upotrebite svoje znanje

Učenje je kao veslanje uzvodno; čim se prestane, odmah se kreće nazad. Lao ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Kuhinja u firmi – prednost ili greška?

Hajde da za trenutak zanemarimo činjenicu da veliki broj ljudi skoro ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Neprikladna pitanja na razgovoru za posao

Ovih dana pila sam kafu sa drugaricama koje traže posao. Pričale su mi o ...

Autor: Milena

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu

Reklamiranje roll-up banerom ostavlja prostor za uštedu

Reklamiranje je veoma bitan segment poslovanja svake firme, svedoci smo da ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Kafa na poslu, Za bolji dan

Fitnes i posao: Kako sve uklopiti

Niko ne spori da je tempo savremenog života prilično ubrzan i da jurnjava da ...

Autor: uzkafu