Uz Kafu logo

Kako servisirati svoj automobil

Aktuelnosti

Autor: uzkafu

Ključna stvar osim vožnje je da Vaš automobile bude u ispravnom stanju I da znate koji je najbolji način da servisirate svoje vozilo. Razmislite o tome da pročitate raspored održavanja vašeg vozila. Ovo će vam pomoći da izbegnete skupe popravke i produžite život vašeg automobila na neograničeno vreme. Mi smo se posavetovali sa firmom Lefindes Auto delovi Beograd koji imaju višegodišnje iskustvo u servisiranju vozila I prodaji delova.

Proverite svoje gume

Vaše gume su vaša najvažnija linija odbrane od puta, tako da je ključno da ih redovno proveravate da li ima oštećenja. Ovo će vam pomoći da izbegnete nesreće i da vaš automobil radi nesmetano.

Jedna od najvažnijih stvari koje možete da uradite da biste obezbedili dugovečnost vaših guma je da proverite njihov odgovarajući pritisak. Odgovarajući nivo pritiska pomaže vašim gumama da održe svoj oblik i obezbeđuju optimalnu udobnost u vožnji, vuču i efikasnost goriva.

Pronađite tačan pritisak u gumama za svoje vozilo tako što ćete pogledati u odeljku sa specifikacijama uputstava vašeg vlasnika ili na pločici stuba vozačevih vrata. Takođe ćete želeti da koristite pouzdan merač guma.

Kada dobijete odgovarajući vazdušni pritisak, koristite vazdušni kompresor (bilo kod kuće ili na benzinskoj pumpi) da naduvate svaku gumu. Kada je crevo spojeno, čvrsto pritisnite vreteno vazdušnog ventila. Čućete šištanje dok vazduh izlazi.

Možete uporediti očitavanje psi sa preporučenim pritiskom proizvođača kako biste bili sigurni da su vaše gume pravilno napumpane. Ovo će vam uštedeti novac i pomoći u sprečavanju prevremenog habanja i propadanja guma, što može dovesti do skupe popravke.

Drugi način da se uverite da su vaše gume u dobrom stanju je provera njihove dubine gazećeg sloja. Dubina gazećeg sloja je važna jer omogućava vašim gumama da efikasnije prianjaju na put, posebno po kiši ili snegu.

Dubina gazećeg sloja treba da se proverava najmanje jednom na svakih šest meseci, ali je dobra ideja da testirate svoje gume češće od toga ako primetite neravnomerno ili značajno habanje između guma. Ovo može biti znak nepravilnog naduvavanja, neusklađenosti vaših točkova ili čak oštećenja guma.

Ako primetite neravnomerno trošenje, trebalo bi da odmah zamenite gume. Neravnomerno habanje znači da se vaše gume prebrzo troše i mogu dovesti do opasnih situacija.

Proverite farove

Prednja svetla su neophodna za vašu bezbednost na putu. Zamagljeni, zamagljeni ili prigušeni farovi mogu onemogućiti da se vide druga vozila. Ako imate ovaj problem, obavezno proverite farove što je pre moguće.

Najčešći razlog zašto vam se farovi zatamnjuju je zbog neispravne žice za uzemljenje. Ovo se povezuje sa šasijom i može postati prljavo ili korodirano, ometajući protok električne energije do vaših farova. Ako ovo proverite što je pre moguće, to će osigurati da vam farovi rade ispravno i da nećete završiti sa automobilom koji se ne može voziti noću.

Još jedan čest uzrok zatamnjivanja farova je oštećenje vodom. Ako voda uđe u farove, to može korodirati električni sistem i dovesti do skupih popravki. Ako se ovo proveri čim se pojavi, to će vam pomoći da izbegnete ovaj skup problem u budućnosti.

Obnova farova je odličan način da poboljšate izgled vašeg automobila. Takođe će dodati vrednost vašem automobilu ako planirate da ga prodate u bliskoj budućnosti.

Ako imate zamagljena ili zamagljena prednja svetla, postoji nekoliko brzih i lakih popravki koje možete izvršiti da biste ih vratili na prvobitnu osvetljenost. Prvo rešenje je da očistite oksidaciju sa sočiva farova pomoću dobrog kompleta za čišćenje farova.

Možete pronaći razne ove komplete u vašoj lokalnoj prodavnici auto delova. Ovi kompleti su dizajnirani da vrate vašim farovima njihov originalni, jarki sjaj.

Pored toga, oni će takođe pomoći u zaštiti vaših farova od daljeg propadanja usled izlaganja UV zračenju. Mnogi proizvođači farova oblažu svoja sočiva UV zaštitnim premazom koji se vremenom može pokvariti.

Kada je ovaj premaz ugrožen, plastika će početi da oksidira, što može dovesti do žućkastog izgleda na vašim farovima. Najbolje rešenje za ovo je brušenje oksidovane površine sočiva, a zatim nanošenje UV inhibitorskog premaza otpornog na visoke temperature.

Alternativno, možete isprobati rešenje koje se pravi pomoću sirćeta i sode bikarbone. Fosforna kiselina u sirćetu će vam pomoći da uklonite prljavštinu i prljavštinu sa vaših farova, a soda bikarbona će razbiti sve zagađivače koji su zaglavljeni na njima.

Proverite svoje ulje

Ulje je suštinski deo motora vašeg vozila i važno je da ga održavate na odgovarajućem nivou. Ako to ne učinite, pokretni delovi vašeg motora će se istrošiti i možda ćete imati poteškoća da pokrenete automobil.

Srećom, lako možete da proverite svoje ulje kod kuće da biste bili sigurni da je u dobrom stanju. To možete da uradite za samo nekoliko minuta, a to je nešto što bi trebalo da radite najmanje jednom mesečno.

Počnite tako što ćete parkirati automobil na ravnoj površini i isključiti motor. Važno je da automobil ne radi dok proveravate ulje, jer to može izazvati ozbiljne povrede i oštetiti motor.

Pronađite mernu šipku na motoru vašeg vozila ako je ima i izvucite je. Obrišite ga čistom krpom koja ne ostavlja dlačice, a zatim ga gurnite nazad.

Mnoga vozila pokazuju tačan nivo ulja koristeći dve linije ili šrafirano područje na šipki za merenje merenja, ali bi trebalo da pogledate uputstvo za upotrebu za više informacija. Kada pogledate mernu šipku, trebalo bi da vidite film ulja između ovih oznaka.

Ako je film ulja bliži oznaci „dodaj“, vreme je da dodate još ulja u motor. Ako je dalje od oznake „dodaj“, bezbedno je ići bez dodavanja više.

Sledeći korak je da ponovo uklonite šipku i pogledate oznake na dnu. Većina će imati dve oznake: jednu koja odgovara maksimalnoj liniji punjenja u koritu motora, a drugu koja predstavlja minimum.

Takođe biste trebali moći da vidite boju i konzistenciju vašeg ulja. Ako je ulje pregusto ili suviše retko, to može ukazivati na druge probleme u vašem motoru i trebalo bi da vaš motor proveri profesionalac što je pre moguće.

Takođe bi trebalo da budete u mogućnosti da vidite razliku između normalnog i niskog nivoa ispitivanjem ulja na krpi. Ako je ulje previše tamno, verovatno je staro i možda će ga trebati zameniti.

Proverite svoju rashladnu tečnost

Svaki motor automobila generiše mnogo toplote, tako da je važno da sistem za hlađenje vašeg vozila bude u stanju da održi motor dovoljno hladnim da pravilno radi. U tom cilju, sistem za hlađenje automobila koristi mešavinu rashladne tečnosti i vode da spreči pregrevanje i oštećenje kritičnih komponenti kao što su hladnjak ili kompresor klime na Vašem automobilu.

Najbolji način da proverite nivo rashladne tečnosti je da koristite tester rashladne tečnosti. Ovi testeri su jednostavni i laki za upotrebu i oni će vas obavestiti da li vam je rashladna tečnost preniska ili previsoka.

Dok proveravate nivo, proverite i creva i stezaljke koje ih povezuju. Ako cure, napukle ili su ispupčene, treba ih zameniti. Nov komplet možete kupiti u bilo kojoj prodavnici auto delova Severna parka ili ga postaviti kod mehaničara.

Ako creva izgledaju prljavo ili braon, možda su bila kontaminirana curenjem radijatora ili drugim proizvodima protiv smrzavanja koje ste koristili u prošlosti. Uvek je bolje izbegavati upotrebu ovih vrsta proizvoda protiv smrzavanja i umesto toga koristiti destilovanu vodu koja će sprečiti nakupljanje minerala.

Još jedan uobičajen znak da biste trebali zakazati profesionalca da servisira vaš automobil je kada vaša rashladna tečnost počne da dobija mlečnu boju. Ovo ukazuje da tečnost za menjač ulazi u sistem za hlađenje vašeg automobila, što može izazvati niz problema ako se brzo ne reši.

Ako se to dogodi, moraćete da proverite i ispraznite rashladnu tečnost od strane profesionalca, jer to može ukazivati na problem sa hladnjakom ili zaptivkom glave. Ovo može biti skupa popravka, pa je najbolje da to uradite što je pre moguće.

Konačno, ako otkrijete da vaša rashladna tečnost postaje zarđala ili braonkasta, vreme je za novi rezervoar. Ovo je skupa popravka, tako da je dobra ideja da isperite i zamenite rezervoar odjednom.

Generalno, vaš sistem za hlađenje treba da se isprazni i dopuni svakih 3 do 6 meseci ili kako je navedeno u uputstvu za upotrebu. U zavisnosti od tipa motora koji vaš automobil ima, ovo se može postići u bilo kojoj lokalnoj prodavnici automobila.


Pretplati me
Obavesti o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Slični postovi

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Mali saveti za veliki izbor pozivnica za venčanje

Organizacija venčanja je veoma uzbudljiva i lepa faza, ali u isto vreme ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti, Za bolji dan

Soda bikarbona

Pre par dana sam od prijateljice dobila šumeći sapun za pravljenje kupke. U ...

Autor: Lavanda

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Ideje za renoviranje koje će podići cenu vaše nekretnine

Ukoliko planirate da u skorijoj budućnosti prodate svoj stan ili kuću, pravi ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Otpornost i trajanje zastave zavisi od njene izrade

Danas je vrlo rasprostranjeno isticanje i nošenje zastave u različitim ...

Autor: uzkafu

procitaj vise
Pročitaj više

Aktuelnosti

Izaberi najbolje za svoj automobil – Michelin letnje gume

Posebnu pažnju posvećujemo izboru automobila, koji treba da zadovolji ...

Autor: uzkafu